מסיבת עלייה
מסיבת עלייהצילום: ישיבת הכותל

בישיבת הכותל התקיימה אתמול (חמישי) מסיבת עלייה לכבוד התלמידים והבוגרים שעלו בשנה האחרונה מחו"ל.

אורח הכבוד במסיבה היה רועי אבקסיס, ראש המערך לשירותים רוחניים בתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית, ולשעבר מזכ"ל בני עקיבא העולמית.

ראש הישיבה הרב ברוך וידר ציין שבישיבת הכותל חוגגים בכל שנה את מסיבת העלייה עוד לפני שהוחלט לקבוע ממש בשבוע זה את שבוע העלייה הלאומי. "בימים אלו של בקשת גשמים לארץ ישראל וערב שבת פרשת לך לך אנחנו מחזקים את ארץ ישראל ומוקירים את מסירות הנפש של העולים החדשים ושל הוריהם".

הרב ראובן טרגין האחראי על תוכנית חו"ל בישיבת הכותל: "במסיבת עלייה חוגגים את נצחיות עם ישראל. כל עולה שמחליט לעלות מקיים את הבטחת הקב''ה לאברהם אבינו לזרעך אתן את הארץ הזאת. כל עולה שעולה ארצה ממחיש את העניין הזה. בטח אם עולה ממדינה שקל וטוב לחיות בה".

"ישר כח גדול לתלמידי ישיבת הכותל שמקבלים בזרועות פתוחות את העולים ארצה והבאים מחו"ל, בלימוד משותף, בחברותות, במגורים משותפים בפנימיות ובאירוח בבתיהם כאן בארץ", הוסיף הרב טרגין.

רועי אבקסיס, ראש המערך לשירותים רוחניים בתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית סיפר לתלמידי הישיבה על מאחורי הקלעים של קביעת שבוע העלייה הלאומי כיוזמה של תנועות הנוער לחגוג עניין חשוב זה. אבקסיס סיפר לתלמידי הישיבה שבכל פעם שנכנס לישיבת הכותל הוא נפעם מהפעילות הציונית שמתרחשת במקום כל כך קרוב לכותל המערבי. "ראוי שהשליחים שיוצאים לתפוצות יעברו כאן בדרכם לשאוב כוחות לקראת משימתם'', אמר אבקסיס.

הרב טוביה ליפשיץ חילק לעולים החדשים שי מהישיבה - את הספר ארץ חמדת אבות שנכתב על ידי הרב נחמיה לביא הי"ד שנרצח בפיגוע ברובע המוסלמי לפני מספר שנים.

אהרון סיטלר נציג העולים סיפר על הקשיים ועל הצורך בגמישות וביכולות להתגבר על אתגרים ולהתרגל לשינויים על מנת להצליח במשימה גדולה זו ולהיות ממש כלי לקבלת השפע כאן בארץ, כלשונו.