רפי פרץ
רפי פרץצילום: Yonatan Sindel/Flash90

העיתונאי קלמן ליבסקינד מקדיש את טורו השבועי בעיתון מעריב לצביעות השמאל, כלשונו על רקע העדויות להטרדות מיניות נגד שמעון פרס המנוח ועדותו של אלעזר שטרן על גריסת תלונות על הטרדות מצד חיילות בצה"ל.

"זכרתי השבוע איך התנפל כל מחנה השמאל בחמת זעם על הרב רפי פרץ אחרי ההתבטאות שלו בעניין טיפולי ההמרה, ודרש את פיטוריו. תגיד, שאל אותי מישהו שהזכרתי לו את הסיפור הזה השבוע, אתה משווה את פרץ לאלעזר שטרן? אתה משווה אותו לשמעון פרס? האמת שלא, השבתי. אין מה להשוות.

הוא, לעומתם, לא עשה דבר. פרס תקף מינית. שטרן, לפי עדותו שלו, גרס תלונות על הטרדה מינית, ולפי עדותה שלאחת החיילות, איים עליה שלא תספר על הטרדה מינית. עבירה פלילית, לכאורה, למקרה שמישהו הקל ראש", כתב בטור.

"הסיפור הלהט"בי הוא אולי בית הספר הגבוה ביותר לצביעות שאפשר להעלות על הדעת. במשך שנים כל נציג של המחנה הדתי שפולט מילת ביקורת על הקבוצה הלהט"בית, או סתם מתבטא בסוגיה באופן שאיננו מתיישב עם מה שנכון להגיד, אחת דינו – לחטוף", כתב.

"פרץ הבהיר אז שהוא מתנגד לכל טיפול שיפגע בנערים עם נטיות הומוסקסואליות, שמעולם לא הפנה אף ילד לשום טיפול מהסוג שנטען, ושכאשר פנו אליו תלמידים כאלה, הוא חיבק אותם, הבטיח להם שישמור עליהם בתוך החבורה, ואמר להם שאם ירצו - יפנה אותם לייעוץ".

לטור המלא לחצו כאן

"כל העיתונות הישראלית התגייסה כדי לחטט בין בוגרי המכינה שלו, ולא מצאה ולו הומו אחד שהרב פרץ הפנה אותו לטיפול שגרם לו נזק או לסתם טיפול שהוא לא אהב. לא תלמיד כזה נמצא, וגם לא הורה של תלמיד כזה. זה לא עזר לרב פרץ. כל השתקנים של השבוע התנפלו עליו אז כמוצאי שלל רב".

ליבסקינד מזכיר את ניצן הורוביץ שהשתלח ברב פרץ וקרא להדיח אותו ממשרד החינוך, יאיר לפיד נשבע אז שלא יישב באותה ממשלה עם הרב פרץ וגם אלעזר שטרן קבע ש"הרב רפי פרץ לא יכול להיות שר חינוך". ארגוני הגאווה יצאו אז להפגין ברחובות יחד עם ניצן הורוביץ, יעל גרמן וקארין אלהרר.