נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: קובי גדעון, לע"מ

מאמר המערכת של עיתון "הארץ", תוקף הבוקר (ראשון) את ממשלת בנט-לפיד, וטוען כי היא פועלת עבור ה''מתנחלים'' ביהודה ושומרון.

ב''הארץ'' נכתב בין היתר כי שר הביטחון בני גנץ שוקל לבטל את ההכרה ב-50 מבנים בכפר הפלסטיני חירבת זכריה בגוש עציון. "כששמעו הידידים מההתנחלויות על החלטת המינהל להכיר בכפר של שכניהם ולאשר להם להקים תשתיות, אצו־רצו לשכנע את משרד הביטחון שיבטל את המהלך, בטענה שהוא יסכן אותם ויקטע את רצף ההתיישבות היהודית".

17 נציגי יישובים בגוש עציון פנו לשר הביטחון ובעקבות זאת "הדיון הראשון בתוכנית נדחה. לפני כשבועיים, לאחר שהמתנחלים לחצו עליו לבוא לסיור, החליט גנץ לשקול שוב את התוכנית להכרה במבנים".

עוד נטען בעיתון הארץ, כי ישראל באמצעות משרד השיכון "מקדמת הקמה של אלפי דירות ליהודים מעבר לקו הירוק. בשבוע שעבר אישרה הוועדה המקומית בירושלים הפקעה של שטחים בגבעת המטוס, וכן אישרה הפקדה של תוכנית להרחבת שכונת פסגת זאב.

"השבוע יחלו הדיונים בהתנגדויות להקמת ההתנחלות החדשה באזור E1, ובעוד חודש תובא לדיון תוכנית להקמת שכונה יהודית ענקית באזור עטרות שמעבר לקו הירוק. קידום התוכניות הנרחבות האלה בירושלים וסביבתה הוא שיבוש מוחלט של הסכמי אוסלו, ומימושן יקבור סופית את פתרון שתי המדינות''.

בסיום מאמר המערכת נכתב כי אם גנץ "נכנע ללחץ המתנחלים ועוצר הכרה בכפר פלסטיני זעיר, ובד בבד ממשלת השינוי מקדמת תוכניות בנייה בירושלים לאחר 30 שנה, מסתבר שאין כאן ממשלה 'מקצועית', שמתרחקת מהחלטות שאינן בקונצנזוס, אלא ממשלת ימין סיפוחיסטית שמשרתת את האינטרסים של המתנחלים. המפלגות שאינן מאמינות בסיפוח השטחים ובהעמקת האפרטהיידיזציה של ישראל מוכרחות להבהיר לבנט שלממשלה הזאת אין מנדט לכך''.