בנימין הורגן ויוסי דגן
בנימין הורגן ויוסי דגןצילום: רועי חדי

מאות השתתפו בסוף השבוע באירוע הכנסת ספר תורה לעילוי נשמת אסתר הורגן הי"ד ביישוב טל מנשה בצפון השומרון.

באירוע השתתפו בני משפחתה של אסתר, רבנים, אישי ציבור, תושבים ואורחים. המשתתפים צעדו בשירה ובריקודים ברחובות טל מנשה עד לבית הכנסת ביישוב.

בסיום האירוע נערכה סעודת מצווה בהשתתפות רב היישוב הרב ראובן עוזיאל, הרב ד"ר אליהו זיני ראש ישבת ההסדר "אור ישועה" בחיפה, וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שחיבר בין משפחת הורגן לאיש העסקים שתרם את ספר התורה.

בנימין הורגן, בעלה של אסתר הי"ד, אמר בהתרגשות: "זכינו להכניס ספר תורה בבית הכנסת החדש בטל מנשה לזכרה של אהובתנו אסתר הי"ד במעמד מרגש המשלב שמחה של מצווה עם הכאב החד של חסרונה. התורה אשר האירה את דרכה של אסתר היא המקור לכוחנו כיחידים, כמשפחה וכעם ודרכה ננציח את מורשתה וזכרה של אסתר: 'כי לא תישכח מפי זרעו'".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון סיפר על סגירת המעגל המצמררת בהכנסת ספר התורה: "כאשר הלכתי לכיוון הבית עם ספר התורה, היה לי דה ז'ה וו' של לפני 10 חודשים, כשהיינו צריכים ללכת ולספר למשפחת הורגן שקרה הנורא מכל.

''כעת אנחנו הולכים באותה דרך, רק שהפעם עם ספר תורה בשמחה ובריקודים. ואני חושב שאם היה רגע בשנים באחרונות שהרגשתי מה זה נצח ישראל, זה הוא הרגע הזה. עם כזה עם תורה כזו, ובנימין היקר שרוקד עם ספר תורה לזכר אשתו מהבית עד לבית הכנסת, ומרגישים את הנשמה נכנסת לשם. בזכות כל אלו עם ישראל ינצח, ואנחנו ננצח בעזרת ה'", אמר דגן.

באירוע השתתף גם הרב ד"ר אליהו רחמים זייני, ראש ישיבת אור וישועה בחיפה: "הקמתם פה יישוב במסירות נפש, אתם מקיימים אותו במסירות נפש עילאית, זה דבר עצום", חיזק הרב את תושבי טל מנשה.

אלי ליפשיץ יו"ר מזכירות היישוב אמר בטקס: "כולנו נפעמים ולומדים מהכוחות של בנימין הורגן, איך לקח את כל עוצמות הכאב והעצב ומתוך הטוב והישר שהקרינה אסתר הי"ד בנימין עוסק יום ולילה בקידום ארץ ישראל על ידי הקמת פארק אסתר ביער הצמוד ליישוב ובתורת ישראל כפי שאנו רואים כאן בהכנסת בין ספר התורה.

''בנימין במעשיו אלו מושך את כולנו אחריו. מכבדנו כאן בשמחה זו יו"ר המועצה מר יוסי דגן, יוסי פועל ללא לאות למען השומרון בכלל וטל מנשה בפרט, יוסי נמצא פה בכל עת, בעצב ובשמחה, ברגישות ובנחישות גדולה יוסי מאפשר לחלומות של בנימין ושל היישוב כולו לרקום עור וגידים ולבוא לידי מימוש ועל כך מגיעות לו תודות רבות", הוסיף ליפשיץ.