ההתוועדות עם הרב יהושע ויצחק שפירא
ההתוועדות עם הרב יהושע ויצחק שפיראצילום: אברהם שפירא

מאות אנשים השתתפו השבוע באירוע הכנסת ספר תורה לישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר וכן בטקס קביעת מזוזות לפנימיות החדשות של הישיבה.

האירוע החל בהתוועדות חסידית-חינוכית של ראש הישיבה הרב יצחק שפירא יחד עם אחיו, ראש ישיבת רמת גן, הרב יהושע שפירא. התוועדות עסקה בדרכו החינוכית של אביהם, הרב משה שפירא זצ"ל, שספר התורה החדש נתרם בין היתר גם לעילוי נשמתו.

במהלך ההתוועדות עסקו הרבנים שפירא בשאלה עד כמה ההורים "אשמים" בכל דבר שעובר על הילד שלהם. הרבנים סיפרו על גישתו החינוכית והייחודית של אביהם שהיה מקפיד לומר "מבחינתי חינוך ילדים זה לא איך אני מחנך את הילדים שלי אלא איך הילדים שלי מחנכים אותי".

משפט נוסף שהועלה בהקשר הזה, והיה אחד ממשפטיו הנפוצים של הרב משה שפירא ז"ל היה מי שמחנך את הילד שלו להתפלל - הילד שלו יחנך להתפלל, ומי שמתפלל - הבן שלו יתפלל. בנוסף, השיקו הרבנים חוברת חדשה שהם הוציא הרב יצחק שפירא שעיקרה עוסק במצוות כיבוד הורים.

בתום ההתוועדות, נכתבו האותיות האחרונות של ספר התורה. במקביל, נערכה הפעלה מיוחדת לילדים על מנת לחבר אותם לזכות להשתתף באירוע של הכנסת ספר תורה. לאחר סיום כתיבת האותיות יצאו המשתתפים לתהלוכה ברחבי הישוב בהשתתפות רבנים ואישי ציבור. בסיום התהלוכה הגיעו המשתתפים לבית המדרש של הישיבה, שם הם המשיכו בריקודי השמחה עוד שעה ארוכה נוספת.

לאחר מכן קיימו במקום אירוע נוסף – חנוכת הפנימיות החדשות של הישיבה. המשתתפים הגיעו להתרשם מהפנימיות החדשות וראש הישיבה, הרב שפירא, קבע את המזוזות בכניסות למבנים החדשים. "היה מאוד מרגש ושמח", סיכם מנהל הישיבה, מתניה גבריאלי, את האירוע, "זכינו למאות משתתפים ועוד למעלה מאלף צופים בשידור החי ביוטיוב שצפו בהתוועדות המרתקת והיו שותפים איתנו לשמחה הגדולה".