יהודים בהר הבית. למצולמים אין קשר לידיעה
יהודים בהר הבית. למצולמים אין קשר לידיעהצילום: חיים קרויזר, מטה ארגוני המקדש

רב המועצה האזורית שומרון ורב ישיבת אלון מורה, הרב אליקים לבנון, פרסם היום (ראשון) מכתב הבהרה שבו הדגיש כי יש להימנע מעלייה של יהודים להר הבית.

במכתבו ציטט הרב לבנון מילה במילה את מכתבו בנושא העלייה להר הבית שפרסם לפני כשנתיים, שבו אמר באופן ברור שלא להשתמש בהיתר שפרסם בעבר לגבי עלייה להר. "הנני פונה ומבקש, שלא להשתמש בהיתר זה, ולהימנע מעלייה, הן לגברים הן לנשים".

הדברים שכתב הרב לבנון במכתבו מתאריך כ"ג טבת תש"פ ברורים, אך ההבהרה שפרסם היום מגיעה לאחר שבמטה ארגוני המקדש פרסמו לקראת חג הסוכות בעלוני השבת בשמו ובשם רבנים נוספים כאילו הם מעודדים עלייה להר הבית.

בשיחה עם ערוץ 7 אמר הרב לבנון כי גם היום וגם בעתיד הוא עומד מאחורי מכתבו. "אני עומד לחלוטין מאחוריי דבריי", אמר. "שום דבר לא השתנה".

בקשר למודעות בעלוני השבת כאילו הוא מעודד עלייה להר הבית, אמר הרב לבנון כי 'מטה ארגוני המקדש' לא ביקש ממנו לפני שפרסמו את שמו על המודעות. "לא שאלו אותי ולא דיברו איתי", אמר.

הרב לבנון הוא לא היחיד. לפני כחודשיים זעם הרב יוסף צבי רימון לאחר שבאחד מעמודי גיליון 'עולם קטן' של פרשת 'כי תצא', במדור של 'מטה ארגוני המקדש' שמעודד עלייה להר הבית, הובאו דברים שאמר הרב רימון בנושא תפילה על הר הבית. במדור, שנקרא "גדולי התורה על הר הבית", פורסמו דברים שאמר הרב רימון לפני 16 שנה תחת הכותרת "התפילה בהר הבית היא בעלת משמעות מיוחדת".

"לקחו ציטוטים שלי מלפני 16 שנה וכל מיני דברים שלא אמרתי ולא שאלו אותי", אמר הרב רימון בשיחה עם ערוץ 7. "זאת חוצפה ממש", הוסיף.

בנוסף, הרב רימון הוציא באותו השבוע מכתב הבהרה רשמי בו זעם על המפרסמים. "פורסמו בשמי דברים על עלייה להר הבית, בצורה לא נכונה, בשימוש ציטוטים של דברים שכתבו בשמי לפני 16 שנה", כתב הרב רימון. "הריני להודיע בצורה ברורה, שאינני מביע דעתי בשאלת העלייה להר הבית, ואין לכתוב דברים בשמי בנושא זה. חמור מאוד לכתוב מאמר שכזה, מבלי לשאול כלל את דעתי".

הרב שמואל אליהו פרסם גם הוא הבהרה דומה לאחר ששמו נכתב במודעות שפורסמו בעיתונים ובעלונים השונים לקראת יום ירושלים תחת הכותרת "גדולי התורה קוראים לעלות להר הבית". בין הרבנים השונים צוטט גם הרב אליהו כמי שקורא לעלות להר.

הרב אליהו כתב מכתב רשמי לאחר הפרסום ובו הבהיר כי מדובר בטעות של המפרסמים. "ראיתי את הפרסום שקורא בשמי לעלות להר הבית, וברצוני להבהיר שזו טעות של המפרסמים", כתב. "מעולם לא קראתי לעלות להר הבית בעת הזו לצערי הרב".

לקריאת מכתבו של הרב אליקים לבנון לחצו כאן. לקריאת מכתבו של הרב רימון לחצו כאן.