יאיר (יאיא) פינק
יאיר (יאיא) פינקPhoto by Gili Yaari/Flash90

תנועת דרכנו שיגרה הערב (ראשון) מכתב ליו״ר הכנסת ח"כ מיקי לוי בו דרשה להקים לאלתר את ועדת האתיקה, שלא הוקמה עדיין מאז כינונה של הכנסת החדשה.

במכתב, עליו חתומים המנכ״ל יאיא פינק והמשנה למנכ״ל עו״ד עינת פישר לאלו, הזכירה התנועה את התבטאותו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' נגד ערביי ישראל, את ח"כ איתמר בן גביר שכינה את ח"כ אחמד טיבי 'מחבל' ואת דברי ח״כ משה גפני אשר כינה את ראש הממשלה נפתלי בנט בכינוי 'רוצח'.

יאיא פינק מנכ״ל דרכנו אמר, "השיח המסית חצה את כל הקווים האדומים ואין כל דרך להטיל סנקציות על אותם חברי כנסת".

"זהו מצב תקדימי בלתי נסבל. במידה ובכנסת לא ישכילו לזכור שלעיתים מילים הופכות לקליעים נאלץ לפנות לסעד משפטי. הרוב המתון בישראל לא יכול עוד להכיל שיח שכזה", דברי פינק.

באתר תנועת דרכנו מסופר על חזון התנועה "ביטחון זה לא רק טנקים ומטוסים. ביטחון זה לא התנחלויות ומאחזים. ביטחון זה ללכת ברחוב בלי פחד ולישון בלילה בשקט, בידיעה שהילדים שלנו מוגנים. ביטחון זה לדעת שהאויב נמצא מעבר לגבול, ולא בתוך הארץ. לדעת שההחלטות המדיניות שמקבלת ההנהגה שלנו אינן מונעות משיקולים פוליטיים ואישיים, אלא מתוך ראייה אסטרטגית ארוכת טווח ושמירה על הביטחון של כולנו. הגיע הזמן לבנות לישראל תפיסת ביטחון חדשה, שתשים את הביטחון של אזרחי ישראל בראש סדר העדיפויות, תשים קץ לחיים תחת איום של פיגועים וטילים ותשיג ביטחון אמיתי לאזרחי ישראל".