פלמ"ח זאבי
פלמ"ח זאביצילום: Hadas Parush/Flash90

יפתח-פלמ"ח זאבי, בנו של רחבעם זאבי (גנדי), יוצא נגד פרסום עדויות על הטרדה מינית מצד אישים שהלכו לעולמו.

"ליקרים האלה בתוך האדמה (פרס וגנדי) אין שום אפשרות לצאת החוצה ולהתגונן. במקרה של אבא שלי מדובר בנשים מאחורי וילון שעד היום לא יודעים מי הן ומה הן - זה מיותר בשני המקרים. אין לזה מקום", אמר זאבי לרדיו 103FM.

"ריסקו את ההנצחה של אבי? לא הייתה לו הנצחה בריאה וחזקה כמו בשנים האחרונות, למרות הכתבה האומללה של אילנה דיין - אילנה דיין לא שונה בעיני מקולט אביטל", הוסיף.

יפתח-פלמ''ח מביע הזדהות עם משפחתו של פרס, שעוברת את החוויה שעברה משפחת זאבי אחרי הפרסומים סביב גנדי: "יודע בדיוק מה עובר על הילדים והנכדים של פרס, עברנו את אותם דברים בדיוק. ליבי איתם".

בנו של רחבעם זאבי יוצא להגנת אביו ושמעון פרס ז"ל: "יש כל כך הרבה דברים נכונים שהם עשו, מה ייתן לנו להתעסק בזה עכשיו? מה אתם רוצים מהם? - הנשים רוצות לפרוק? תתמודדו עם הדמות שאתן רוצות לצאת נגדה והתעללה בכן כשהיא בחיים".

נזכיר כי השרה לשעבר קולט אביטל טענה כי שמעון פרס הטריד אותה מינית בשתי תקריות שונות בשנות ה-80. בראיון לעיתון הארץ היא העידה על פגישה שהתקיימה עם פרס בלשכת ראש הממשלה ב-1984, "כשהדפתי אותו מעליי. הוא חזר למקומו, ואני הלכתי. רעדו לי הרגליים כשיצאתי משם, זה דחה אותי".

כך גם גדעון לוי העיד ששמע כי נשים חששו להישאר לבד עם פרס בחדר אחד. אישה נוספת העידה אתמול על הטרדה מינית מצד הנשיא לשעבר. לטענת האישה, היא לא רצתה לחשוף את הסיפור פומבית, אך החליטה לעשות זאת היום כדי להביע תמיכה בקולט אביטל.