צוקרברג
צוקרברגצילום: רויטרס

פייסבוק מתכוונת לגייס 10,000 עובדים חדשים ברחבי אירופה במהלך חמש השנים הקרובות, על מנת להקים Metaverse – עולם וירטואלי מקוון שבו גולשים יוכלו לתקשר אחד עם השני, לעבוד ולשחק משחקי אונליין, כאשר הם חובשים קסדה מיוחדת של "מציאות וירטואלית".

מדובר בפרויקט שאפתני במיוחד עליו הודיע מארק צוקרברג בחודש יולי האחרון, טכעת פייבוק עושה את הצעד הראשון בדרך להגשמתו.

בהודעה שפרסמה פייסבוק נמסר כי "ל-Metaverse יש פוטנציאל לעזור בפתיחת הגישה להזדמנויות יצירתיות, חברתיות וכלכליות חדשות. והאירופאים יעצבו אותה כבר מההתחלה".

על פי ההודעה, פייסבוק תחל בגיוס מהנדסי תוכנה מיומנים במדינות שונות באיחוד האירופי, בעיקר בגרמניה, צרפת, איטליה, ספרד, פולין, הולנד ואירלנד.

ניק קלג, ראש המחלקה לנושאים גלובליים בפייסבוק, הוסיף כי "אירופה חשובה מאוד לפייסבוק. מאלפי העובדים באיחוד האירופי ועד למיליוני העסקים שמשתמשים בכל יום באפליקציות ובכלים שלנו, אירופה היא חלק גדול מההצלחה שלנו, שכן פייסבוק היא חלק גדול בהצלחת חברות אירופיות והרחבת הכלכלה האירופאית. אנו מצפים לעבוד עם ממשלות ברחבי האיחוד האירופי כדי למצוא את האנשים הנכונים ואת השווקים הנכונים להוביל את זה קדימה, כחלק ממסע הגיוס הקרוב ברחבי האזור".

על פי ההערכות של פייסבוק, השלמת הפרויקט השאפתני במיוחד של הקמת "העולם המקביל" יקח לפחות 10-15 שנים, ולאחרונה השקיעה הרשת החברתית 50 מיליון דולר במימון של קבוצות ללא מטרת רווח "שיסייעו לבנות את העולם הוירטואלי המקביל באחריות".