אביה גולדברג ז"ל
אביה גולדברג ז"לצילום: אולפני אתרוג

במלאת 14 שנים לפטירתו של אביה גולדברג, תקיים משפחתו אזכרה היום (שני) בקברו בחלקת הנביאים בהר הזיתים.

לאחר מכן יתקיימו שיעורים בבית החושן, אל מול הר הבית. תחילה ידבר הרב ידידיה זיו, ראש אולפנת צביה בת ים. בהמשך ידבר ארז חסון, בכיר לשעבר בשב"כ.

"אביה ועוד אביה, ועוד אחד נולדים עם השנים, גדלים ופורחים. החיים ממשיכים, כי זה מה שהחיים יודעים לעשות, להמשיך", כתב צבי גולדברג, אחיו של אביה, בחשבון הפייסבוק שלו. "רק אצלך שקט, המצבה דוממת, אבן קרה".

"בכל שנה מחדש, אנחנו נפגשים אצלך בהר הזיתים, כשהחורף מחליט שנמאס לו לחכות, בדרך כלל עם הגשם הראשון אנחנו עומדים שם דוממים, באותה נקודה", הוסיף. "דווקא די מתאים לך לחגוג כל הקיץ וללכת בדיוק כשהחורף מתחיל, ככה להשאיר אותנו עם הגשם והבוץ, עם כל התובנות האלה של אחרי המוות".

"אביה, השנים שעברו לא הגלידו את הפצע, הגעגוע אותו געגוע, והוא לא פחות כואב, כל שנה היום הזה מגיע מהר יותר, מזכיר שלא עצרנו לשניה ושהזמן רק חולף מהר יותר משנה לשנה", כתב. "הילדים שגדלים שומעים את השם שלך, מכירים את התמונה, אבל לא באמת יודעים מי היית ומי נועדת להיות. אין להם מושג כמה מוכשר היית, אידיאליסט וגיבור. הם לא מתארים לעצמם איזו אישיות הייתה לך".

"ואנחנו שהכרנו, מבטיחים לך שלעולם לא נשכח, שנספר להם, שידעו ויספרו הלאה. שתמיד נהיה אצלך בגשם הראשון, ואז נלך לנו לדרכנו, כל אחד והגשם והבוץ שלו, נתמודד בגבורה ונספר לכולם שזה רק בזכותך", כך צבי גולדברג.