יונתן בן ארצי: "שלטון העם ניצח את שלטון היחיד"ערוץ כנסת

נאום פוליטי בטקס ממלכתי: יונתן בן ארצי, נכדו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, השמיע ביקורת חריפה על ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בזמן הטקס לזכר רבין שנערך בבית הנשיא.

בן ארצי תקף את שלטונו של נתניהו ושיבח את הקמת הממשלה הנוכחית: "השנים האחרונות היו קשות במיוחד, השנאה שוב הציפה את הרחובות. הפילוג שקרע את החברה הישראלית לגזרים אז ערב הרצח הרים שוב את ראשו המכוער ואיים שוב לשסע את העם.

''בכל מקום פשטו אלימות והסתה נגד אזרחים שהעזו לחשוב אחרת. הבזקים של ליל נובמבר 95 שבו להופיע בסיוטים של כולנו כאילו עוד רגע זה יכול לקרות שוב. הפילוג, הסגנון, השפה גרועים בהרבה מאלו של אז, אבל הסכנה היא אותה סכנה- אקדח של מטורף אחד, מתועב, שנישא על גבי המון מוסת".

"אבל שנת 2021 הייתה שנת תפנית, אחרי שנים חשוכות של פחד ושיתוק עם ישראל זקף את הגב", המשיך בן ארצי, "לאחר מלחמה ארוכה על חירותו ועל דמותה של הדמוקרטיה, עם ישראל ניצח. מול גילוי אלימות מילולית ופיזית, מול תרבות של עריצות ושקר, הרוח הישראלית ניצחה, שלטון העם ניצח את שלטון היחיד. במשך רבע מאה סובל עם ישראל מפוסט טראומה שתודלקה בידי אלו שמתענגים על הכאב. קשה להאמין אבל גם יום הזכרון הזה הפך ליום שבו מנסים לייצר בתוכנו שתי מחנות ביחס להסתה, לרצח ולנרצח– הכול כדי לקטוף את פירות השיסוי.

"אבל הבוקר 26 שנים אחרי הלילה הנורא, אני יכול להביט בכם אחיי ואחיותי לעם המופלא הזה, ולומר לכם מכאן שתקופת האבל נגמרה, ההשלמה ארוכה אבל הבוקר אנחנו קמים וצועדים קדימה. אנחנו יכולים וצריכים לעבור משלב הטראומה לשלב ההחלמה. בפתחו של עשור חדש עומדת בראשות המדינה חבורת אנשים המייצג את היפוכו הגמור של שלטון יחיד. שלטון הרבים והטובים, מיטב אנשינו מקבוצות האולוכסיה השונות, ממשלת אחדות מכל חלקי העם ונציגיו. נציגי כל קבוצות העם פועלים יחד בלי להתחמק מהמחלקות מסתערים יחד עלך המטרה ודוחפים קדימה בכוחות משותפים במסלול המראה לעתיד טוב יותר", כך בן ארצי.

מהליכוד נמסר בתגובה לנכדו של רבין: ''שלטון העם ניצח את שלטון היחיד? בדיוק ההפך. זה היחיד שהונה את העם כדי לגזול ממנו את השלטון''.

הנשיא יצחק הרצוג אמר בטקס הפותח את יום הזיכרון ליצחק רבין ז"ל: "היום הזה נועד להזהיר את כולנו מפני הקיצוניות הנוראה אליה אפשר להגיע כשמחלוקות מהותיות ולגיטימיות עוברות צד והופכות לשנאה, שמלובה בהסתה בלתי פוסקת".

״מהפיכת הרשתות החברתיות מעניקה את הנופך הדמוקרטי של קולות מרובים, אלא לעיתים מקטבת, ומהדהדת מסרים של איבה. אותו המדיום שמחבר אותנו זה לזה כהרף עין, הוא גם שמרחיק ומנתק אותנו זה מזה, כאנשים, כחברה, כאומה".