תחנת דלק
תחנת דלקצילום: איסטוק

כ' הוא עובד בחברה המתחזקת ציוד ציבורי בשורה ארוכה של רשויות מוניציפאליות. כשהגיע לבצע את עבודתו באחד הישובים הערבים בצפון מצא את עצמו תחת איום שאחריו הודיע לממונים עליו שמעתה לא יבצע עוד משימות מקצועיות במגזר הערבי.

החברה בה מועסק כ' עוסקת בווידוא תפקוד של ציוד ציבורי ברשויות המקומיות ותיקון ליקויים שמתגלים על ידי כ' ועשרות רבות מחבריות הפועלים בכל רחבי הארץ ומגישים דו"חות מתועדים על המתקנים הציבוריים שבחנו.

באחד הימים האחרונים נשלח כ' למשימת תיעוד ובדיקה של מתקנים באחד הישובים הערביים בגליל. כ' החל בעבודתו, אך כאשר עבר ברכבו בין מתקן למתקן ציפתה לו הפתעה. בעודו נוסע על כביש מהיר הבחין ברכב שנצמד לרכבו. נהג הרכב הורה לו בתקיפות לעצור בצד. כ', שלא יכול היה לעצור את הנסיעה המהירה, סימן שיעצור בהמשך, כאשר הדרך תאפשר זאת.

הרכב שנצמד לכ' המשיך לנסוע בצמוד אליו עד שהגיעו לתחנת דלק סמוכה, אך מסתבר שבדקות שחלפו בנסיעה הזעיק הנהג כמה מחבריו לתחנת הדלק בה עצר כ' את הרכב.

לאחר שעצר בתחנת הדלק הבחין שרכב נצמד אל אחורי רכבו ומונע ממנו נסיעה אחורנית ואילו הרכב שהורה לו לעצור בצד צמוד לצד הרכב. עוד לפני שהספיק להפנים שרכבו חסום מלנוע יצאו מתחנת הדלק ומבתי עסק סמוכים כעשרים צעירים ערבים שהקיפו את רכבו.

'מה אתה עושה פה?', 'מה עשית אצלנו?' תיחקרו אותו בנימה מאיימת וכ' החל להסביר להם שהגיע למקום כחלק מעבודתו לתעד מתקנים ציבוריים שחלקם צריכים תיקונים. החבורה דרשה לוודא שפעילותו של כ' אינה קשורה לצעד משטרתי או ביטחוני כלשהו בישוב.

מנהיג החבורה זיהה את חששו של כ' והבהיר לו שלא יעשו לו כלום, אבל שיעזוב את המקום ושלא יחזור לתעד ביישובם כלום.

האם מאחורי האירוע עומדת היערכות ערבית מאורגנת היטב לבלימת פעילות משטרתית בישובים הערבים?