גולגולת. אילוסטרציה
גולגולת. אילוסטרציהiStock

האם מכירה של חלקי גופות אנושיים, של אנשים שהלכו לעולמם לפני זמן רב, היא מעשה אתי ומוסרי או מדובר בסחר בבני אדם?

זו השאלה שעומדת בשבועות האחרונים במרכז סערה ברשת החברתית טיקטוק, לאחר שאחד הגולשים הציע למכירה חלקי גופות אדם ובהם גולגולת של עובר, עמוד שדרה אנושי, עצמות ועוד.

ג'ון פיצ'איה פרי, 21, המזוהה בטיקטוק בשם המשתמש JonsBones, מפעיל חנות מקוונת בה הוא מציע למכירה את חלקי גופות האדם כאשר המחירים נעים בן 18 דולרים לעצמות וצלעות, ועד ל-2,000 דולרים לגולגולות של עוברים ומבוגרים שהלכו לעולמם.

למרות המעשה השנוי מאוד במחלוקת, הפך פרי לדמות פופולרית בטיקטוק כאשר מעל 500 אלף משתמשים עוקבים אחריו וסרטונים בהם הוא מציע איברי גוף למכירה זכו עד היום ל-22 מיליון לייקים מגולשים אחרים.

בראיון שהעניק לרשת ABC אמר פרי כי מטרתו היא "לסייע לאנשים ללמוד על גוף האדם". על השאלה מהיכן הוא משיג את איברי הגוף אותם הוא מציע למכירה בחנות המקוונת שלו, טען פרי כי "חלקי הגוף מגיעים ממקורות רפואיים ושימשו ללימודי רפואה", אך הודה כי גם אנשים שירשו אוספי עצמות יצרו איתו קשר והציעו אותם למכירה.

הוא סיפר גם כי הוא מציע את חלקי הגוף האנושי למכירה אוניברסיטאות, אמנים, כירופרקטורים, וכן לצוותי חילוץ והצלה המאמנים כלבים לאתר נעדרים.

החנות המקוונת שמפעיל פרי עוררה דיון סוער בקרב גולשים רבים בטיקטוק סביב השאלה האם מדובר במעשה מוסרי ואתי, כאשר רבים טענו כי מדובר אף במעשה לא חוקי מאחר ופרי לא קיבל את הסכמת בני האדם לפני שהלכו לעולמם, למכור את חלקי גופותיהם.