ניצן הורוביץ
ניצן הורוביץצילום: Avi Dishi/Flash90

שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל משרדו פרופ' נחמן אש פרסמו הערב (שני) את פרטי המתווה לקיצור תורנויות המתמחים. אגרת ובה פרטי המהלך שוגרה למתמחות ולמתמחים בכל בתי החולים בישראל.

יוקם צוות יישום למתווה קיצור התורנויות שיצא לדרך ב-25.10 וכבר ב-31.3.22 ייושם המתווה החדש בעשרה בתי חולים בפריפריה.

שמונה חודשים לאחר מכן יורחב המתווה למחלקות פנימית ורפואה דחופה בשני בתי חולים במרכז הארץ.

ב-31.3.23 יורחב המתווה למחלקות פנימית ורפואה דחופה בכל בתי החולים בישראל.

פרטי המתווה לקיצור תורנויות המתמחים גובשו בימים האחרונים בהנחיית שר הבריאות, בתהליך שהוביל מנכ"ל המשרד פרופ' נחמן אש.
התכנית עוצבה בידי אנשי המקצוע במשרד הבריאות, בשיתוף עם ההסתדרות הרפואית בישראל, עם מתמחים ומתמחות מכל הארגונים ומכל בתי החולים, ובהתייעצות עם מנהלי בתי חולים ומנהלי מחלקות.

השר הורוביץ אמר למתמחים, "רבים מכם חוששים שמתווה קיצור התורנויות שגיבשנו לא יושלם. זו אינה אפשרות מבחינתי. על מנת לספק לכם ודאות אני מציג בפניכם ובפני מערכת הבריאות כולה מפת דרכים ברורה המעגנת באופן ממשי את מחויבותנו להשלמת המהלך".

"אבני הדרך האלו מעגנות באופן ממשי את המחוייבות של משרד הבריאות ושלי להשלמת מהלך קיצור התורנויות בכל הארץ. המאבק שלכם הוא המאבק של מערכת הבריאות, הוא המאבק שלי. נצליח בו, יחד", דברי השר הורוביץ.

מארגון המתמחים נמסר: "אחרי ימים ארוכים של שיחות לתוך הלילה, הצעות ובחינה של מתווים אפשריים עם הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות ובלשכת השר, נראה כי הדברים מתכנסים לכיוון הנכון ואנחנו שמחים על הודעתו של השר ועל רוח הדברים שיוצאת ממנה".

עוד ציינו בארגון כי הם מבקשים לראות את המתווה הסופי. "ככל שהמתווה שהוצג אכן מעוגן באופן הזה, הרי שאנו סבורים שהוא מהווה פריצת דרך משמעותית שמביאה לידי ביטוי את עמדתנו".