אבי מעוז
אבי מעוזצילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

יו"ר מפלגת נעם, ח"כ אבי מעוז, נאם הערב (שני) במליאת הכנסת וטען כי הניסיונות של ראש הממשלה נפתלי בנט לשייך את עצמו לציונות הדתית גובל ב'הונאה', כלשונו.

"פעם הייתה מפלגה שקראו לה – המפד"ל – המפלגה הדתית לאומית. גם בנט, כשהשתלט על המפלגה הדתית לאומית, וגם לאחר שנטש אותה והקים את 'ימינה', הקפיד לשייך את עצמו לציונות הדתית", פתח ח"כ מעוז.

לדבריו, "ישנו הבדל תהומי ביחס לשאלה מה מקור הערכים והדרך. האם מתוך הדת, מתוך התורה, אנחנו באים אל ערכינו הלאומיים, אל הציונות ואל המדינה, כתפיסת הרב ריינס זצ"ל שייסד את תנועת המזרחי, או שמא הלאומיות שלנו היא בדיוק כמו זו של מי שלא מאמין בתורת ישראל בתוספת סממנים דתיים, שזוהי תפיסתו של ראש הממשלה בנט – ציוני עם כיפה. ניסיונו של ראש הממשלה בנט לשייך עצמו לציבור הדתי לאומי הוא הונאה, בדיוק כמו כל התנהלותו לאורך השנים עד להונאת הבחירות האחרונות".

מעוז התייחס לפעולות ממשלת בנט שלדעתו אינן עומדים בקנה אחד עם ערכי הציונות הדתית. "לפתוח בשבת את המכון המשפטי באבו כביר ואת הקפיטריות בבתי החולים זה לא מעשה דתי לאומי. להעתיק בהונאה חוק מחברת כנסת אחרת זה לא מעשה של דתיה לאומית. לשתף פעולה עם מפרקי מוסד המשפחה, שמניפים דגלי להט"ב מעל משרד החוץ ומתעדפים ניתוחי המרה על פני ניתוחים אחרים, זה לא מעשה דתי לאומי. לחבור אל מי שרואה בתומכי טרור שותפים לדרך, מעוות מושגי יסוד כמו 'אנטישמיות', והיום, מעל בימת הכנסת, הסית ברשעות כנגד ציבור שלם, זה לא מעשה דתי לאומי. להלבין תומכי טרור ולתת להם דריסת רגל בתוך ממשלת ישראל כשותפים, זה ממש לא מעשה דתי לאומי".

"לעשות כל מאמץ למוסס את מרכיבי הזהות היהודית של מדינת ישראל, ולפרק את הרבנות הראשית מאחריותה לכשרות הממלכתית ולשערי הכניסה לעם ישראל, זה לא מעשה דתי לאומי, אלא מעשה פרוגרסיבי, שמוביל את מדינת ישראל במדרון אל מדינת כל אזרחיה", הוסיף.

לדבריו, "בדיוק בגלל החשש מהמציאות הזו שאותה מוביל ראש הממשלה בנט, כתב מרן הרב קוק זצ"ל, שכשהרעיון הלאומי הוא רק חילוני, ולא נובע ממקור של תורה, הוא יכול חלילה 'להתהפך לרועץ לישראל, לנכר את כל אותות האומה...להיות כח מהרס במקום כח בונה'".