עורכי דין, אילוסטרציה
עורכי דין, אילוסטרציהצילום: אייסטוק

תחום עריכת דין הוא אחד התחומים התחרותיים יותר שיש בשוק. בכל שנה מסיימים הבוגרים את לימודיהם ומתחילים לחפש התמחות, ולאחר מכן מנסים לפתוח משרד משלהם ולהביא לקוחות.

למרבה הצער, ישנם עורכי דין טובים ומנוסים שאינם מצליחים בעסק רק משום שאינם יודעים איך לגייס לקוחות. במקרה זה קידום אורגני יכול לעזור להם לקדם את העניינים.

מהו קידום אורגני ואיך הוא יכול לעזור לעורך הדין

הקידום האורגני הוא למעשה קידום שנועד להתמזג עם גוגל באופן טבעי. בניגוד לקידום הממומן שבמסגרתו משלמים לגוגל כדי להעלות מודעה למקומות הראשונים, הרי שבמסגרת הקידום האורגני נעשית עבודה רבה שנועדה להביא את האתר לתוצאות הראשונות של מנוע החיפוש בסופו של דבר. הקידום האורגני כולל מאפיינים שונים כמו בנייה ופיתוח האתר האורגני, קידומו, קישור האתר לרשתות חברתיות ולאתרים מובילים ועוד.

מה חשוב להביא בחשבון כדי לבנות אתר לעורך דין

כאשר בונים אתר אינטרנט איכותי ומבצעים קידום לאתר עורך דין, יש צורך לבצע פעולות רבות. אחד הדברים החשובים ביותר שיש לעשות הוא להתאים את האתר לאתר של עורכי דין. מכל מקום, אלה הדברים המשמעותיים יותר שכדאי לשים אליהם לב:

1. ביצוע אפיון לעסק.

לפני שבאים לבנות אתר לעורך דין יש צורך להכיר את המשרד של עורך הדין עצמו ולבצע לו אפיון. כלומר, עלינו לדעת באיזה תחום עוסק עורך הדין (תאונות דרכים, משפחה, פלילים, מקרקעין ועוד), מיהם המתחרים שלו, אילו שירותים מציע משרד עורכי הדין, מהי הייחודיות שלו ועוד. ברגע שמגדירים את העסק ואת המטרות שלו, ניתן לצאת לדרך ולהתחיל לעבוד על הקידום של האתר כדי להשיג תוצאות במהירות האפשרית.

2. חקר מילות מפתח.

פעולה חשובה בהחלט שיש לבצע היא חקר מילות מפתח. עבור קידום טוב, יש צורך להבין אילו מילות מפתח יעבדו טוב יותר. מילות החיפוש "עורך דין" כלליות מדיי ועליהן קיימת תחרות רבה. לפיכך, חשוב לבחון מילות מפתח ספציפיות דוגמת "עורך דין באשקלון" או "עורך דין משפחה באשקלון", בהתאם לצורך.

3. כתיבת מאמרים איכותיים.

אתר האינטרנט נשען על תכנים איכותיים. הזחלנים של גוגל בוחנים את איכות התכנים האלה ומחליטים איזה אתר לקדם. מבחינת תכנים, חשוב שהם יהיו איכותיים עד כמה שניתן, כולל חלוקה ויזואלית לפסקאות, כותרות ראשיות ומשניות ועוד. מעבר לכך, גוגל מתעדפת מדריכים, טיפים או כל מאמר שנותן ערך מוסף לגולש.

4. הוספת תמונות וסרטונים.

כל אתר זקוק לתמונות וסרטונים כדי למשוך את תשומת לבם של הגולשים. ניתן להוסיף תמונות של המשרד ושל עורך הדין עצמו, וכן סרטונים המעניקים טיפים שונים כמו מה עושים בזמן תאונת דרכים או למה כדאי לשים לב כאשר מנסחים הסכם ממון.

עיצוב האתר.

בדומה לתמונות ולסרטונים, עיצוב האתר חשוב אף הוא. מומלץ להתאים את העיצוב לקהל היעד, או לצורך העניין לעיסוק של עורך הדין עצמו. כדאי לבחור בעיצוב סולידי המעיד על רצינות. לצורך העניין ניתן לשלב עיצובים בצבעים סולידיים כמו שחור, אפור, בורדו או לבן. מכל מקום, לא מומלץ לשלב יותר משלושה צבעים, וחשוב גם לשלב בעיצוב את הלוגו של משרד עורכי הדין.

רספונסיביות לנייד.

התאמת האתר למובייל היא אחת הפעולות החשובות יותר שיש לבצע כאשר בונים אתר אינטרנט לעורכי דין. בעולם שבו גולשים רבים משתמשים בעיקר בטלפונים הסלולריים שלהם כדי למצוא מידע זה או אחר, ובכלל זה גם עורכי דין, חשוב להתאים את האתר לנייד. כי בעל עסק שאינו עושה זאת ממשיך להפסיד לקוחות מדי יום ביומו.

בניית קישורים חיצוניים ופנימיים.

הקישורים חשובים לקידום אורגני בגוגל. בזכות קישורים פנימיים וחיצוניים גוגל יודעת לתת עדיפות לאתרים, כך שבזכות בנייה נכונה שלהם אפשר להעלות את האתר למקומות הראשונים. דבר ראשון, יש לדאוג לקישורים הפנימיים באתר ולבנות אותם כראוי. ניתן לחזק עמודים חלשים על ידי קישורים לעמודים חזקים, וכמובן לעשות זאת בחכמה. חשוב שיהיה קשר בין עמוד אחד למשנהו. עבור חיזוק העמודים החיצוניים, כדאי לפנות לאתרים מובילים דוגמת אתרי חדשות או אתרים העוסקים בעורכי דין, וזאת כדי לקבל קישורים חיצוניים חזקים. כי ברגע שגוגל מבחינה בכך שהאתר מקושר לאתרים מובילים, היא נותנת לו עדיפות על פני אחרים.

מחברים לרשתות החברתיות.

דרך טובה לקדם את האתר היא לחבר אותו לרשתות חברתיות. מכאן כדאי לפתוח חשבון בפייסבוק או ביוטיוב, לקשר לחשבונות אלה את האתר ולהתחיל להעלות פוסטים וסרטונים. מכיוון שמדובר בשתי רשתות חזקות, החיבור אליהן יועיל בהחלט לאתר.

מי עושה את הקידום לאתר של עורך הדין?

קידום אורגני לאתר של עורך הדין הוא מיומנות לכל דבר ועניין, ולכן חשוב להשאיר אותה למקצוענים. עורך הדין עצמו עסוק בתביעות, בניסוח מכתבים ובקבלת לקוחות ואין לו פנאי להקדיש לשיווק ולקידום. אם רוצים להגיע להצלחה בתחום השיווק ולהפוך את המשרד מאנונימי למוכר, כדאי לפנות לחברה לקידום אתרים אורגני. חשוב שזו תהיה חברה מנוסה ומקצועית אשר תיתן את השירות הטוב ביותר. נוסף על כך, מומלץ לבדוק שהחברה פועלת בשקיפות מלאה כלפי לקוחותיה, מציעה מחיר הוגן עבור השירותים כולל פירוט של כל השירותים המבוצעים, ולפני תחילת העבודה מבצעת אפיון ללקוחותיה על מנת להכיר את עורכי הדין טוב יותר, לדעת מיהם המתחרים בשוק ובאיזו נישה הם עובדים.

עורכי דין? מעוניינים להגדיל את מאגר הלקוחות שלכם אבל לא יודעים כיצד לעשות זאת? הכירו את חברת וובס, החברה לקידום אורגני ששמה לה למטרה לעזור לכם להתקדם ברמה המקצועית. החברה מציעה מגוון רחב של שירותים כמו קידום אורגני, קידום ממומן, ניהול מוניטין ברשת ועוד.