אוהדי בית"ר (ארכיון)
אוהדי בית"ר (ארכיון)צילום: פלאש 90

"מה שקרה ביציע הוא הבושה הכי גדולה שהמועדון הזה ידע", כך כתב בשעת לילה מאוחרת אמש אחד מאוהדי בית"ר ירושלים בקבוצת הפייסבוק של האוהדים.

היה זה אחרי משחק ההפסד להפועל ת"א במסגרת המחזור השישי שהתקיים באצטדיון בלומפילד שבתל אביב.

דווקא אחרי מחצית ראשונה בה עודדו ודחפו את קבוצתם בלי הפסקה, חדלו הגוף המעודד, חברי ארגון האוהדים הירושלמי 'לה-פמיליה' לעודד, זאת בשל חימום שחקן הרכש החדש יוסוף קמסו מארה הגינאי. השחקן שהגיע מסלובקיה הינו מוסלמי ובעיניי חברי ארגון 'לה-פמיליה', הבאתו לבית"ר לפני כחודש הינה ניסיון של הבעלים העוזב משה חוגג להחתים שחקן מוסלמי בכוונה נגדם זאת לאור התנגדותם לכך ששחקן מוסלמי ישחק בבירה.

יש לציין כי זו לא הפעם הראשונה בעידן משה חוגג בה שחקן מוסלמי משחק בבית"ר, כאשר למארה קדם עלי מוחמד שגם הוא בתחילה התקבל בזעם על ידי חברי 'לה-פמיליה'.

מיד עם חימום מארה לקראת כניסתו לכר הדשא, החלו קומץ של חברי 'לה-פמיליה' למחות נגד השחקן המוסלמי, אך אוהדים רבים שנכחו במקום השתיקו אותם כשמחאו לו כפיים ועודדו אותו. מעשה זה של האוהדים הצית מהומה גדולה ביציע אוהדי בית"ר ובשיאו היכו חברי 'לה-פמיליה', מספר אוהדים וגרמו להם לחבלה גדולה ואף הביאו אותם לפינוי על ידי מד"א לבית החולים.

"21 שנה אני נמצא ביציע, בבית ובחוץ, ו"אוהדים של בית"ר" מפוצצים אותי מכות כי אני מעודד", כתב אחד מהאוהדים שעות ספורות לאחר המשחק. לדבריו, "האוהדים צעקו עלי "אנחנו בעלי הבית פה".

על פי עדויות של אוהדים שנכחו ביציע, מספר של כ-15 נערים בוגרים היכו נמרצות מספר אוהדים שעודדו את השחקן המוסלמי החדש, זאת מבלי התערבות של כוחות האבטחה והמשטרה שנכחו במקום. כתוצאה מהאלימות של חברי 'לה-פמיליה' חייל קרבי הוכה נמרצות ונשברו לו שיניו ובחורה בת 23 נכה עם קביים הוכתה גם היא ופונתה לבית החולים.

"זה אחד הרגעים הכי עצובים שלי כאוהד בית"ר, יש כאן אנשים שחייבים להיכנס לכלא להרבה שנים. אם יש כאן איזשהו חוק שמאפשר את זה, אסור שידרכו יותר ביציע של בית"ר. כל מה שאנשים עשו זה מחאו כפיים או התנגדו לכך שיפסיקו לעודד בגלל קמסו מארה, ישר צעקו שרק הם קובעים והתחילו להרביץ לאנשים", סיפר אחד האוהדים שביקש להישאר בעילום שם.

אוהדים רבים הגיבו למה שהתרחש ביציע, ואחד מהם כתב בקבוצת האוהדים בפייסבוק: "הלוואי והמשטרה תתפוס את כל מי שהרביץ בשנאה כזו גדולה. התביישתי להיות אוהד בית"ר פשוט התביישתי". אוהד אחר כתב: "אנחנו שבויים בידי ארגון שהקבוצה לא מעניינת אותו, אלא רק הארגון עצמו. הגיע הזמן להחליט - זה בית"ר ירושלים או לה פמיליה".

"זה היה מזעזע", אמר אוהד אחר שנכח גם הוא באזור, "החייל חטף בעיטות ואגרופים גם כאשר שכב על הרצפה. מדובר בחיות אדם, לא באוהדים. צריך לעשות ללה פמיליה סוף, הם הורסים את בית"ר. היו שם אנשים שבכו, זה היה מזעזע. בועטים בחייל בלי רחמים ועל מה? בנס זה נגמר בפציעות לא קשות. ואיפה המשטרה? מי מגן על האוהדים? נותנים לבריונים לשלוט ביציע".

אוהד נוסף שנכח בסמוך לחייל ולאוהדת שהותקפו סיפר: "בערך בדקה ה-35 הם הודיעו שהם לא מעודדים והפסיקו עם התופים. אנחנו המשכנו לעודד, הגיעו אלינו קבוצה של אוהדי 'לה פמיליה', איימו עלינו ונתנו לנו אגרופים", סיפר האוהד והמשיך, "מעלינו היו החייל והבחורה שהמשיכו לעודד. זה היה פשוט לינץ'. הקיפו את החייל 15 אנשים והכו אותו בלי רחמים גם כשהיה על הרצפה. זה הזכיר את הלינצ'ים בשומר חומות".

"אני מתבייש וזועם, אפשר להוריד את השאלטר על המועדון הזה כל עוד הם ימשיכו לשלוט ביציע", כתב אחד האוהדים.

בארגון האוהדים 'לה-פמיליה' נזכרו להגיב לאירוע האלימות החמור שעות ארוכות לאחריו, כשכתבו לפני זמן קצר: "ארגון לה פמיליה מגנה בכל תוקף אלימות ביציע בין האחים. הארגון פועל ופעל תמיד לאחדות בקהל למרות כל מיני מכשולים ברורים מבית ומחוץ שפילגו את הקהל, והארגון ימשיך לפעול לאחדות הקהל".

לדברי ראשי ארגון האוהדים: "לא ייתכן שבגלל אוהד אחד או שניים שכבר אחרים קבעו שהוא מהארגון יכתימו ארגון שלם! עד לפני יום כולם היו מאוחדים מאחורי הארגון ובין רגע שוכחים את כל הטוב שהארגון עשה.

אנחנו לעולם לא נסכים למכות בין האחים ביציע ומחוצה לו, אבל לא ייתכן שכל דבר רע שקורה ביציע מיד האחריות מוטלת על הארגון מבלי לבדוק בכלל, וכל דבר טוב שהארגון מתכנן זה "אוהדי בית"ר". הארגון עצמו יעשה חשבון נפש פנימי וינסה להוציא את המסקנות הנכונות כדי לחזק את האחדות ביציע".

מבית"ר ירושלים נמסר כי "בית"ר ירושלים מגנה כל אלימות ופועלת בשנים האחרונות על מנת להילחם בנגע הרע שמכתים את שם המועדון והקהל הרב שלנו. האלימות היא הוכחה קשה לכך, עם חציית עוד קו אדום לאחר תקיפת אוהדי הקבוצה ביציע".

המועדון משקיע כספים ומשאבים רבים במאבק שכולל בין השאר צוותי צילום ביציעים, מאבטחים, הרחקות אוהדים מהמגרשים, תביעות אישיות ועוד מגוון פעולות מניעה. אבל אנחנו לא יכולים לנהל את המאבק לבד.

אנו מקווים שדבריו של שר הספורט והפעולות עליהן הכריז יהפכו למעשים במהרה. אנו מאחלים החלמה מהירה לפצועים, והמועדון יתמוך בהם לאורך הליך ההחלמה".

בהמשך נכתב על ידי המועדון הירושלמי כי "לפני מספר שבועות נקבעה פגישת גישור בין עורכי דינו של בעלי הקבוצה, משה חוגג, לעורך דינם של אנשי ארגון לה פמיליה. הפגישה, שהיתה אמורה להתקיים היום, לבקשתם של הנתבעים, היתה מתוך מטרה לנסות להימנע מהתביעה באמצעות פשרה.

לאחר ההתנהגות הבזויה של אנשי הארגון במהלך המשחק אמש, החליט משה חוגג לבטל את פגישת הגישור, להמשיך בהליכי התביעות נגד ראשי הארגון ואף להרחיב אותם".