יש לי say
יש לי sayצילום: שי יחזקאל

הכוכבים הגדולים של הצעירים בישראל מתגייסים למהלך ייחודי להעצמת בני נוער וצעירים נגד עישון ומוציאים שיר חדש בשם 'יש לי say'. בשיר משתתפים: נועה קירל, סטפן לגר, עדן אלנה, ליאל אלי, עדן מאירי, לואי עלי, אוראל צברי, ספיר סבן, הגיימר עידן תלם ועוד.

את השיר כתב הפזמונאי רון ביטון והוא נועד לחזק את בני נוער בישראל לבטא את ה-SAY שלהם ולהגיד "לא!" לעישון. השיר המיוחד הוא חלק ממהלך פרסומי רחב ביוזמת ומימון קרן תובענות ייצוגיות. למהלך שותפים גם משרד הבריאות וחיל הרפואה של צה״ל.

לפי נתוני משרד הבריאות, מדי שנה מתים בישראל 8,000 איש מתים מנזקי עישון. לפי מחקרים שנעשו בעולם, העישון מקצר את תוחלת החיים ב-10 שנים לפחות. בני נוער רבים נוטים להשתמש בסיגריות אלקטרוניות מבלי להבין שגם הן גורמות להתמכרות ולנזקים בריאותיים משמעותיים. עוד עלה שדווקא בתקופת הקורונה, צעירים רבים יותר החלו לעשן. מחקרים מלמדים שבני נוער מעשנים כדי להיראות "מקובלים" וחזקים, וכדי לנסות משהו חדש. בנוסף, עולה שבני נוער מעשנים בעיקר עם חברים, מחוץ לבית.

את השיר ילווה קליפ אינטראקטיבי, שיופץ ברשתות החברתיות ובערוצי הטלוויזיה ואתגר טיקטוק ייעודי. השיר ילווה גם בקמפיין טלוויזיוני וקמפיין שילוט חוצות הפונה לקהל הצעירים ובני הנוער.

מאחורי המהלך עומדת קרן תובענות ייצוגיות הפועלת במטרה לחלק כספים שנפסקו כסעד בתובענות ייצוגיות לטובת מטרות ציבוריות בהתאם להחלטות בתי המשפט. הקרן פועלת לקדם פרויקטים ומיזמים לטובת הציבור במגוון נושאים ובכללם: רווחה, בריאות, חינוך, צרכנות, הגנת הסביבה ועוד.

הקרן מקדמת מיזמים ייחודיים, בעלי ערך, שישרתו את הציבור תוך יצירת אימפקט משמעותי. כחלק מהקמפיין הקרן משתפת פעולה עם משרד הבריאות ועם צה"ל על מנת לפנות גם לחיילים, שרבים מהם נחשפים לעישון לראשונה במהלך השירות הצבאי, ומבקשת להעביר גם להם את המסר החשוב של אי העישון.