הנשיא הרצוג בביקור ב'תל נוף'
הנשיא הרצוג בביקור ב'תל נוף'צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר היום (שלישי) בבסיס ״תל נוף״ של חיל האוויר בליווי מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין.

בתחילת הביקור סקר הנשיא משמר כבוד שכלל את פורום המפקדים של החיל ואת חייליו.

לאחר מכן קיבל סקירה אודות האתגרים העומדים בפני החיל בעת הנוכחית מפי מפקד חיל האוויר וסייר בטייסת ״חוד החנית״ המפעילה את מטוסי ה״בז״. עוד המשיך הנשיא את ביקורו וצפה בתצוגת יכולות בה הוצגו בין היתר מטוסי קרב מסוג ״אדיר״ ו״בז״, מסוק "יסעור" והסבר מפי לוחמי יחידת החילוץ הטקטית 669 וצוותי האוויר של המסוק, לאחר מכן הוצגו לנשיא החימושים בהם משתמש חיל האוויר.

בתערוכה הוצג בפני הנשיא גם כטמ"מ – כלי טיס מאויש מרחוק, מסוג ״איתן״ Heron TP שהוא פיתוח משותף של חיל האוויר, התעשייה האווירית, ומשרד הביטחון.

לאחר מכן המשיך הנשיא לשיח עם חיילי הבסיס ואמר, "במגוון האנושי הנגלה כאן רואים את החברה הישראלית במלוא יופייה והדרה. כשמקשיבים לדבריכם ברור לי וגם לצמרת המדינה שיש לנו על מי לסמוך. גם העם מבין שיש לו על מי לסמוך".

הנשיא הוסיף ואמר, "לכל אחת ואחד מכם יש יעוד בחיים. האדם מחפש משמעות בחייו, ובמה שאתם עושים יש משמעות עצומה, זו לא רק דאגה לעצמכם ולמשפחותיכם, בראש ובראשונה זו דאגה לכלל, לבטחון המדינה. חיל האוויר הוא באמת מהטובים בעולם. אני מאחל לכם שתצליחו, שתדעו רק ימי שלום ותעמדו בכל המשימות, גם בימים המאתגרים. תודה רבה לכם".

עוד ביקר הנשיא בטייסת "ברון אדום", טייסת משותפת לחילות האוויר הישראלי והגרמני, בה לומדים אנשי חיל האוויר הגרמני, מאנשי חיל האוויר הישראלי, להפעיל את כלי הטיס המאויישים מרחוק.

בסוף דבריו הביע הנשיא הערכה למפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין. "זוהי תקופה רוויה באתגרים מבצעיים, הצלחות בלתי רגילות ב"מערכה שבין המערכות", קידום משמעותי של שיתוף הפעולה הבינלאומי בין חיילות האוויר בעולם ולא פחות חשוב- בניין כח והתעצמות"

במהלך הביקור שיחזרו הנשיא ומפקד חיל האויר תמונה של אביו, הנשיא השישי של מדינת ישראל, חיים הרצוג ז״ל על גבי מטוס חיל האוויר. בתמונה המקורית הצטלם אביו של הנשיא יחד עם מפקד חיל האוויר דאז, אלוף במיל׳ הרצל בודינגר יחד עם מפקדי החיל. בסוף הביקור העניקו לנשיא את התמונה המקורית לצד התמונה המשוחזרת כמחווה.

בטרם צאתו מהבסיס הגיע נשיא המדינה לבית הכנסת בבסיס "תל נוף", הקרוי על שם סבו, הרב יצחק הרצוג. הנשיא התרגש מהמחווה ואמר: "סבי הרב הרצוג גדל בפריז ואבא שלו הרב יואל הרצוג היה הרב הראשי. לכן זה מאוד מרגש אותי שקהילה בפריז הנציחה אותו בתל נוף. סבא שלי אמר לאבא שלי אם אתה לא הולך להיות רב לך תהיה קצין בצה"ל - אתם עושים את שני הדברים".

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין הודה לנשיא המדינה על ביקורו וציין כי "משימתו של חיל האוויר, הגנה על מדינת ישראל, עודנה נוכחת, קיימת וממשית מאי פעם. משימות חיל האוויר הולכות ומתרחבות והחיל כל הזמן מתפתח, מתייעל ומתאים עצמו להתפתחויות המבצעיות והטכנולוגית. לצד הטכנולוגיה המתקדמת והיכולות המבצעיות נמצאים אנשי החיל בעבר ובהווה אשר הם יסודותיו ולב ליבו של החיל".