הממשלה מפלה את יו"ש: עראבה וסכנין - כן, מעלה אדומים ואריאל - לאערוץ כנסת

בוועדת הכספים בראשות ישראל ביתנו נערך אחר הצהריים (שלישי) דיון במסגרת חוק ההסדרים המבקש לעודד דיור להשכרה ארוכת טווח באמצעות חוק עידוד השקעות הון.

לפי שעה, הממשלה תומכת במהלך בכל רחבי הארץ למעט ביהודה ושומרון זאת למרות שנציג משרד המשפטים אמר בדיון כי אין כל מניעה להחיל את החוק גם על יהודה ושומרון.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' דורש מהממשלה לעצור את אפליית התושבים ביו"ש,

"‏אז תושבי עראבה וסכנין ותל אביב וחיפה יהיו זכאים לדירות להשכרה ארוכת טווח אבל תושבי מעלה אדומים ואריאל וביתר עילית לא יהיו זכאים וימשיכו לשלם יותר. מתיישבי יו"ש מספיק טובים אליבא דהממשלה הזו כדי להיות שווי חובות אבל לא כדי להיות שווי זכויות.

ושוב, לא מדובר בעניין משפטי וגם לא בעניין מדיני. מדובר בהטבות מס שלהן יהיו זכאים תושבי ישראל הקטנה ולא יהיו זכאים תושבי יהודה ושומרון שיופלו לרעה. בושה וחרפה לעלי התאנה מימין של ממשלת השמאל האנטי ציונית הזו. עשר מעלות ימינה".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ הגיב "אני קורא לחברי ועדת הכספים כעת: אל תפלו את יהודה ושומרון! אין שום סיבה או הצדקה להדרתנו מעידוד להשכרה ארוכת טווח. גם כך מוטלים על היישובים הגבלות פוליטיות לא ענייניות שמפריעות לבנייה ולהתפתחות. אסור שהכנסת תפלה אזרחים נאמנים ותחרים חבל ארץ ענק. החרמת אחים זה לא איחוי!".