מתנפחים
מתנפחיםצילום: איסטוק

משפחת ביטון מספרת על נס שהתרחש לה בימים האחרונים כשהגיעה לחוות חיות המציעה בצפון שלל פעילויות לילדים ובהן מתקן מתנפח.

בעוד האב מחכה לבנו שיעבור את העמודים שנמצאים בתוך המתקן המתנפח ויעלה למעלה כדי להתגלש, נזכרת ורד, אם המשפחה, "פתאום נשמעה צעקה מצמררת מכיוון הבת שלי, טליה בת ה-8, שעלתה יחד איתו ולאחר מכן הסתבר שהצילה את חייו: 'אבא, אבא אבירז תקוע'".

כשהבין שמשהו שאינו כשורה קורה, קפץ מיד לתוך המתקן - עוד לפני שהבין בכלל היכן בנו נתקע, אך לא הצליח למצוא אותו. "אז הוא הבין שאחד מהעמודים בתוך המתנפח פשוט צנח למטה, בדיוק לכיוון ההפוך (לתוך הרצפה) ויצר בור עמוק מאוד שאבירז נפל לתוכו", היא נזכרת. "הוא נפל כשהוא מקופל לגמרי והמתנפח סגר עליו. בעוד שהמתנפח עדיין באוויר וילדים עוברים וקופצים, אבירז פשוט נעלם", סיפרה לרפי רשף בחדשות 12. אבירז בן ה-5 צעק להוריו: "הצילו, אני לא נושם".

בתוך שניות אחדות תפס האב את הרגל ומשך אותו החוצה. "זה היה מפחיד, עצום, מבהיל ובעיקר מדאיג. אבירז מבוהל ובוכה בלי נשימה, לא הבין מה קרה לו ובעיקר לא הבין איך הכל היה עניין של שניות עד ש... אני לא רוצה להמשיך לתאר את האסון. אם טליה לא הייתה צועקת, תוך כמה שניות היה אבירז מאבד את נשימתו לגמרי והוא לא היה נראה באופק, והיו מחפשים אותו עוד שעות", אמרה האם.

"סכנות אורבות לנו בכל פינה. הפעם הילד שלי ניצל בזכות עירנות של טליה בתי וקובי בעלי. בואו נמנע את הפעם הבאה. אל תגידו 'לי זה לא יקרה'. השאירו את הנייד בתיק ותהיו עם אלף עיניים על הילדים. דווקא במקום הכי לא צפוי יכולים לקרוא הדברים הכי מסוכנים", סיכמה ורד.