ציפה על פני המים שתציף לכם זכרונות ותחבר אתכם אל עולמכם הפנימי
ציפה על פני המים שתציף לכם זכרונות ותחבר אתכם אל עולמכם הפנימיצילום: אייל שפרון

בעוד לכל אחד מאיתנו יש מגירה פנימית מלאה בפחדים, סטרס ומתחים נפשיים אשר יוצרים כאבים פיזיים כגון בעיות בגב וברכיים, וכן בעיות שינה, התמכרויות לאלכוהול, סמים והימורים, עייפות, כעס, פציעות ועוד.

בנוסף, השנתיים האחרונות של שגרת חיים בצל נגיף הקורונה היוו מעין סיר לחץ ולא מעט אנשים סובלים ממצב רוח ירוד, עייפות כרונית וכל מיני תופעות לוואי בגלל הנגיף, שחיזק המון דברים שהוזנחו כנראה במרוצת השנים.

הטיפול הייחודי בבריכה הטיפולית, הממוקמת במרכז הארץ ומנוהלת על ידי אייל שפרון, מעניק פתרון הן לכאבים פיזיים והן ללחץ נפשי ומגוון תופעות נוספות. מהן הייחודיות של הבריכה של אייל וכיצד היא תאפשר לכם להחזיר את הרוגע והשלווה לחייכם, בכתבה שלפניכם.

צלילה למעמקי הנפש והגוף

כל מי שמגיע לטיפול במים אצל אייל שפרון, מעוניין לטפל באחת מתופעות של הצטברות של מתח וכאבים וזקוק לרגיעה לגוף ולנפש.

"התהליך שעוברים במים הוא מאוד מעניין." מסביר אייל שפרון, הבעלים של הבריכה הטיפולית "צהר מים".

"קודם כל, יש חשיבות למים עצמם, לכן הבריכה שתכננתי בנויה כמקווה גדול. יש לה אוצר של מי גשם שבעצם נושקים לבריכה ואז המים בבריכה הם ברמה של מים חיים.

מסופר שהבעל שם טוב הגדול, היו שולחים אליו את כל 'המשוגעים' והדבר הראשון שהיה עושה זה היה נותן להם לטבול במקווה. יש משהו במקווה שמאפשר להיטהר ולהתנקות מהרבה קליפות, אצלנו זה מתבטא בעודף מחשבות ודמיונות.

כשאני מחזיק ראש של מישהו במים, אני מרגיש ממש באופן פיזי כמה מחשבות יש לאדם הזה.

יש משמעות מאוד גדולה לכל המגע במים, זה מאוד שונה לעומת חווית מסאג', כי יש פה הרבה חופש לאדם. הוא פחות מרגיש את הנוכחות של המטפל ויותר מרגיש צלילות ותנועה.

דבר נוסף, הוא שלגוף שלנו יש זיכרון וגם למים יש זיכרון - אני מתעסק הרבה ביכולות של המים לאבחן את מי שנמצא במים, כלומר איך האדם צף ואיך המים מקבלים אותו ומה נוצר מסביב לגוף שלו. המים מביאים לי איזשהו מסר מאוד מדויק - איפה פתוח, איפה סגור, איפה נעול ואיך אפשר להגיע לאדם הזה.

התהליך הוא מרתק ואני תמיד צוחק שזה לא מרגיש כמו עבודה, שזו זכות לגעת באנשים. אני מתמקד הרבה באנשים דתיים בעבודה, ויוצר איזשהו מסע של בן אדם לתוך עצמו, איזשהו מסע רוחני משותף."

חשוב לציין, כי הבריכה עובדת בהפרדה בין נשים לגברים וממוקמת במתחם פרטי. מדובר במקום מאוד אינטימי המעניק טיפולים אחד על אחד (מטפל - מטופל\ מטפלת - מטופלת), כאשר מרבית האוכלוסייה המגיעה לטיפולים הם נוער ומבוגרים ללא הגבלת גיל, אשר לא מוגבלים בתנועה. מדובר בבריכה מקורה עם מים מחוממים ל-35 מעלות כל השנה.

בריכה אינטימית ומרגיעה עם מי גשמים טבעיים
בריכה אינטימית ומרגיעה עם מי גשמים טבעייםצילום: אייל שפרון

מגוון טיפולים בגישה הוליסטית

הטיפולים שמציעים במתחם לא הומצאו בארץ, וכל אחד מגיע עם גישה והתמקדות שונה:

  • ואטסו - הטיפול מבוסס על שיאצו במים, שזה הגדלת טווח תנועה וגמישות ולחיצות בגוף. הוא משרה הרבה רוגע ועוזר לאנשים הסובלים מסטרס וכאלה שנהיו מאוד נוקשים במחשבה או בגוף.
  • ווטר דאנס - מדובר בטיפול תת מימי בהצללה, עם אפון על האף, במהלכו יורדים לצלילות מאוד קצרות. כמו לונה פארק, נורא כיף. הטיפול בנוי על שיטה שהמוח צף יפה מאוד מתחת למים והטיפולים התת מימיים הם בעצמם כמעט כמו טיפולים פסיכולוגיים ללא שיחה, במהלכם הגוף עובר תהליך עם התנועה בתוך המים.
  • הילינג דאנס - כאן מדובר בטכניקה קצת יותר מורכבת, המשלבת ציפה על פני המים וצלילה מתחת למים.

הרעיון הוא שהתנועה הוא כלי לטיפול. הכלי הזה במים הוא כלי מאוד עוצמתי - מעורר זכרונות ומאפשר להתמודד איתם בצורה מופלאה שהיא לא מילולית. היא הרבה פעמים גם לא קוגניטיבית, לא דרך המחשבה.

"לדוגמא, שבוע שעבר היה אצלי גבר ואז לקראת סוף הטיפול עשיתי לו איזה סיבוב במים והושבתי אותו. הוא יצא בוכה, אמר 'הרגשתי שהייתי בברית שלי ועטפו אותי, ארזו אותי והחזיקו אותי'. בעצם הרעיון הוא שאנחנו כלי שצובר זכרונות על ידי מגע ועל ידי תנועה והרבה פעמים הגוף שלנו זועק 'תקשיבו לי'. הגוף צריך תשומת לב." מסביר אייל.

הטיפול במים אורך כשעה, כאשר בסך הכל אנשים נמצאים כשעה וחצי בבריכה. לרוב מדובר בטיפול תהליכי, המורכב ממספר מפגשים, אך לא פעם אנשים מגיעים גם לטיפול חד פעמי.

"אחד הדברים שאני משתמש בהם מים ומאוד מפתח את מערכת הנשימה הוא טיפול על ידי עצירת נשימה ושחייה. כהקדמה לטיפולים, לפני שלומדים להירגע ולצוף בנשימה - אני מסביר למטופל איך אדם מוצא את הנשימה הטבעית שלו, שזה מאוד שונה מהגישה של כל מיני טכניקות של נשימה.

האמונה שלי היא שלכל אדם יש את הנשימה האישית שלו ואף רואים שיש הבדל בין אשכנזים וספרדים. לכל אחד יש נשימה קצת שונה, כאשר דרך הצלילה ותרגילי נשימה האדם חוזר ומוציא את הנשימה האותנטית. בנשימה זו אנו משתמשים על מנת להתמודד עם כל מיני מעברים בחיים וגם במצבי לחץ ומצבים פשוטים כמו מסוגלות להתרכז בזמן תפילה ועוד."

מהי ייחודיותה של הבריכה של אייל?

הבריכה עצמה כוללת כמה דברים מיוחדים שלא פגשנו באף בריכה טיפולית, כגון מוזיקה מרגיעה מתחת למים וזרמים שונים במים מאוד נעימים, כמו מעיין. בנוסף, קיים בבריכה מכשיר זרם מאוד חזק המאפשר שחיה נגד הזרם בבריכה, דבר המאפשר תהליך של שחייה שיקומית ולימוד וגם התמודדות עם פחדי מים.

"לפעמים אני מקבל משפחות אבות ובנים או אמא ובנותיה(עם מטפלת), אשר לומדים באמצעות תרגילי צלילה ומשחקי ציפה במים איך מגדילים את הרגש והתקשורת ויש בזה ריפוי עמוק. אפשר לעבור גם תהליכי ריפוי בשמחה וצחוק."

איך הגעת לעסוק בתחום?

"בתחילת המסע שלי לא התחלתי כמטפל אלא דווקא בחירה הרבה יותר אנוכית. אני כבר 30 שנה מתעסק באומנות - למדתי בהולנד ובאיטליה ציור ופיסול בשיש ובאופן כללי, יצא לי לנדוד הרבה בעולם.

רציתי ללמוד איך תרבויות שונות מתייחסות לאמנות, אז הייתי במקומות מאוד אקזוטיים - שנתיים בזנזיבר באפריקה, ג'מייקה ועוד.

ציירתי בכל מיני מקומות יפים ובעיקר עשיתי את זה בהפלגה. אני ימאי והרבה שנים הייתה לי ספינה והייתי מפליג ומקים סטודיואים במקומות נידחים בעולם.

היום אני לא מבין איך עשיתי את זה - או שהייתי מאוד טיפש או מאוד אמיץ, אבל עם השנים נהייתי הרבה יותר פחדן.

במרוצת השנים למדתי מחול, פסיכולוגיה, אנטומיה, פיזיולוגיה. למדתי את הטיפול במים עוד כשלא היה את התחום הזה בארץ.

בשנות 90 הייתה לי מאין חווה קטנה של גידול אצות באפריקה. הייתי מתבונן בהן שעות, צופה איך הדבר הזה זז במים ושאלתי את עצמי הרבה 'למה אנחנו לא משוחררים ככה וזזים כל כך יפה ובקלילות?'. השאלה הזו חזרה איתי לארץ ואז בעצם התחלתי ללמוד את התחום הטיפולי בתוך המים."

שנים של תנועה בעולם שהפכו ללימוד תנועה במים
שנים של תנועה בעולם שהפכו ללימוד תנועה במיםצילום: אייל שפרון

"אני משתמש בחוויה האמנותית שלי גם בתוך המים - אני מתייחס לאדם כמברשת ציור ויחד אנו עושים איזה ציור בתוך המים בשעה של הטיפול." מוסיף אייל.

לסיכום, מי שמגיע למים וזוכה להתמיד - זוכה להרבה כלים של התמודדות והבראה נפשית וגופנית. אייל מציע גם תמיכה במישורים נוספים ושולח את מטופליו לרפואה סינית, איזון תזונה, אוסטאופתיה וכו' על מנת למקסם את התפקוד היום יומי. לפרטים נוספים, חייגו 0546675557 או בקרו באתר.