טומי לפיד: פקידים יפטרו ראשי ממשלה?דוברות הליכוד

שר המשפטים המנוח טומי לפיד, זעק בחודש מאי 2004 במליאת הכנסת נגד הצעה לתיקון חוק יסוד הממשלה, כך שראש ממשלה שהוגש נגדו כתב אישום יהיה חייב להתפטר.

כיום, בנו, שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, תומך בחוק דומה שמקדם שר המשפטים גדעון סער, כך שאדם הנאשם בפלילים לא יוכל להתמודד לתפקיד ראש הממשלה.

"מה שאתה מציע, שפקיד יוכל לפטר את ראש הממשלה, אתם לא יכולים לרצות את זה", אמר טומי לפיד בשנת 2004. "אני בטוח ששמעון פרס אם היה יודע את מה אתה מציע היה אומר לך לרדת מזה".

"אתה לא רוצה להפקיד בידי יועץ משפטי לממשלה את הסמכות הבלעדית והמוחלטת לפיטורו של ראש ממשלה וסילוקה של הממשלה", הוסיף. "תחשוב על כך שיועץ משפטי מתמנה, לא אדם כמו מני מזוז נקי כפיים ובר לבב, אלא יועץ משפטי מאוד פוליטי, מתמנה על ידי ממשלה וראש ממשלה, ואז מה קורה? מתחלפת הממשלה. יש בחירות, נופלת הממשלה, נופל ראש הממשלה ועוד נבחרת ממשלה בדיוק הפוכה אבל יש יועץ משפטי שנשאר מהשלטון הקודם. ואתה משאיר בידיו את הזכות לפטר את הממשלה".

"איך אתה עושה דבר כזה? האם הדמוקרטיה לא יקרה לך? אתה רוצה שפקידים יסלקו ממשלות? אתה רוצה שפקידים יפטרו ראשי ממשלה?" כך טומי לפיד.