חברת הקונגרס קתי מקמוריס ויוסי דג
חברת הקונגרס קתי מקמוריס ויוסי דגצילום: דוברות מוא''ז שומרון

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ממשיך במרתון פגישות עם למעלה מ-20 חברי סנאט וקונגרס, רפובליקנים ודמוקרטים, במטרה לבלום את הלחצים של ממשל ביידן ואת הדרישה לרסן את הבנייה ביהודה ושומרון.

דגן מגבש חבורה פעילה ואקטיבית של חברי קונגרס וסנאט שיילחמו יחד עם מועצת שומרון נגד הלחץ האמריקני ובכך יתרמו להורדת הלחץ מעל ממשלת ישראל בנושא זה.

ראש מועצת שומרון נועד בוושינגטון עם הסנאטור ד"ר ביל קסידי מלואיזיאנה. דגן העניק לקסידי חנוכיה מוזהבת. קסידי התרגש מהמחווה הסמלית והודיע כי יתמוך בהתיישבות בשומרון ואף יגיע לסיור בקרוב: "אני מודה לך על המתנה ובעיקר על הביקור, ועל התובנות שחלקת איתי לגבי מה שקורה למעשה בשטח בשומרון ובישראל. אני אתמוך בכם, אני מודה לך על הפרספקטיבה שנתת לי ואני אגיע לביקור בשומרון".

חברת הקונגרס לדגן: "גאה להצטרף לכוחות שיסייעו לכם"

חברת הקונגרס קתי מקמוריס רוג'רס, נציגת מדינת פלורידה, הביעה גם היא תמיכה נלהבת בדרישת השומרון מממשל ביידן. חברת הקונגרס מקמוריס רוגרס הציגה לדגן את דגל ישראל שתלתה במסדרון הקונגרס בכניסה אותו הציבה שם מכיוון שמשרדה סמוך למשרדה של חברת הקונגרס האנטי ישראלית ראשידה טאליב.

רוגרס אמרה לדגן כי היא גאה בהנפת הדגל בכניסה ללשכתה, והביעה תמיכה בלתי מסתייגת בדרישה של דגן שלא לפגוע בהתיישבות. "אני שמחה וגאה להיות תומכת חזקה ובת ברית של חברינו בישראל, ובמיוחד של חברינו מהשומרון. אני כל כך גאה להיות כאן עם ראש המועצה, שהוא חבר טוב, וגאה להצטרף לכוחות שיעשו אתכם חזקים יחד עם ארה"ב. זה הזמן להפוך את ישראל ואת ארה"ב לחזקים יחד".

חבר קונגרס נוסף, אנדי האריס - נציג מדינת מרלינד, אמר לדגן כי התמיכה בישראל ובהתיישבות תימשך גם בממשל הזה. "לחברי, אתם יכולים להיות בטוחים שארה"ב היא בת ברית חזקה, אנחנו נגן על זכותה של ישראל להתקיים, ועל זכותם של הישראלים לחיות בשקט ובשלום. היום ובדורות הבאים. אנחנו מחליפים ממשלים בארה"ב, אבל תמיד תשאר התמיכה החזקה, זה תמיד ימשיך ולא ישתנה".

דגן הודה לחברי הקונגרס והסנאטורים: "הדברים הללו רק מחזקים את הדרישה שלנו מממשלת ישראל, להדוף את הלחצים של ממשל ביידן ולקיים תנופת בנייה ביהודה ושומרון. לחצים באים ולחצים הולכים. תמיד הם יהיו. הכדור מעולם לא היה בוושינגטון - הוא תמיד נמצא בירושלים, והציפייה שלנו מהממשלה הזו היא להדוף את הלחצים ולפעול על פי האינטרס של מדינת ישראל. לחזק ולהרחיב את הבניה ביהודה שומרון וירושלים למען עתיד המדינה הזו.

"יש לנו פה חברים בוושינגטון, אנחנו יכולים לעמוד יחד איתם בצורה עיקשת מול המהלכים שלצערנו אנחנו שומעים שנרקמים אצל אנשי ביידן. התחלתי בהקמת גוש חוסם של אנשי קונגרס וסנאט, שיעמדו יחד איתנו לטובת ישראל וההתיישבות. זה בידינו", הדגיש ראש מועצת שומרון.