יהדות מקבלת ומחבקת
יהדות מקבלת ומחבקתצילום: דוברות

השר לשירותי דת מתן כהנא הגיע הבוקר (רביעי) אל המרכז החינוכי הספרדי בעיר העתיקה בירושלים, שם נפגש עם רבני בית המדרש "שערי עוזיאל" וחברי ארגון "כל ישראל חברים - אליאנס".

את פני השר קיבלו סם פינטו, יו"ר כל ישראל חברים - אליאנס, ואלי ברקת המנכ"ל שהציגו לשר את מטרות הארגון והאופן בו התכנית שהם מפעילים השפיעה עליהם. כיצד היא הרחיבה את תפישת התפקיד הרבני לעיסוק בסוגיות חברתיות ואיך הם מביאים לידי ביטוי את הלימוד של מסורת חכמי ספרד שפגשו בבית המדרש, בעשיה בקהילה.

לאחר מכן נפגש השר עם בוגרות התכנית המיוחדת עבור נשים שנקראת "תכנית זוהרות". המשתתפות סיפרו איך התכנית השפיעה עליהן, איך העיסוק במקורות יהודיים, בנה אצלן שפה המעוגנת במורשת יהדות ספרד, ועד כמה השיח בקבוצה הרחיב את החיבור לקהילה.

הנשים הן בוגרות התכנית שבחצור הגלילית והגיעו יחד עם הדסה זעפרני, מנחת קבוצות. עוד השתתפו: הרב יצחק שוראקי, הרב דוד זנו, הרב חנן אפללו, הרב יצחק בן דוד, הרב יהודה ישרים והרב עמיחי שוקרון.

בסיום המפגש סיכם השר: "לימוד של כתבי חכמי ספרד והמזרח זה ממש מפתח לריפוי החברה הישראלית. הדרכים שהתוו חכמי ספרד והמזרח שבאו עם גישה של יהדות מקבלת ומחבקת חייבת לקבל יותר מקום בציבוריות הישראלית".