תיעוד אירוע הדריסה בנהריהדוברות המשטרה

נגד הקבלן נאסים סוח מעראבה, בן 44, הוגש הבוקר (חמישי) כתב אישום על עבירות רצח, חבלה בכוונה מחמירה, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, הפקרה אחרי פגיעה, שיבוש מהלכי משפט, הלנה והעסקה שלא כדין.

בחודש שעבר סוח דרס למוות בנהריה את מתנדב המשטרה רס"ר חוסאם סגייר, ופצע קשה את השוטר רס"ב אמיר אבו ריש, כאשר נקראו לטפל באירוע גרימת רעש בנהריה.

המשטרה פרסמה תיעוד דרמטי ממצלמות הגוף של רגעי המאבק במהלך הדריסה, ואחריה הקריאה: "תזמינו ניידת דחוף, דרסו שוטרים".

על פי כתב האישום, בבוקר של חג הסוכות, סוח שהוא קבלן תשתיות בניה, העסיק בחברתו פועלים שחלקם שבח"ים ואף דאג להסיע אותם לאתרי בניה שונים. ביום הרצח, עבדו חמישה מהשב"חים באתר בניה בנהריה, כאשר אחת הדיירות שגרה בסמוך לאתר הבניה ואדם נוסף שהיה במקום פנו לפועלים וביקשו מהם להפסיק את עבודות הבניה בזמן החג.

אחד הפועלים ציין בפני הדיירים כי יש להם אישור מהעירייה לעבוד בחג ולכן ימשיכו לעבוד, ולאחר מכן התקשר אחד העובדים לסוח והודיע לו כי אנשים מתלוננים על העבודה באתר, ובתגובה השיב הקבלן כי עליהם להמשיך לעבוד.

ניידת משטרה שהגיע לאתר הבנייה לאחר שהוזמנה על ידי השכנים ובתוכה סג'ייר ואבו ריש, ניגשו לדבר עם הפועלים וביקשו מהם להציג תעודות זהות ואישורי שהיה בישראל. זמן קצר לאחר מכן הגיע סוח לאתר הבנייה, ניגש לשוטרים והציג את עצמו כמי שאחראי על הפועלים.

בשלב מסוים פרץ ויכוח בין השוטר לבין סוח, ולאחר שהשוטר הודיע השוטר לקבלן כי הוא מעוכב, החליט סוח לעזוב את המקום תוך שהוא מתנגד למעצר ועלה על רכבו.

בעת שניסו השוטרים למנוע מהקבלן להימלט מהמקום, בעוד שדלת רכבו הייתה פתוחה, הוא נסע במהירות לאחור ופגע בשוטרים, הפיל אותם על הקרקע ועלה עליהם עם גלגלי הרכב.

בהמשך לכך, סוח נמלט במהירות מהמקום כשבמקביל הוא עלה עם גלגלי רכבו על מתנדב המשטרה. מיד לאחר מכן, הוא נעצר כעבור זמן במחסום משטרתי.