אסון כדור פורח
אסון כדור פורחצילום: Meir Vaknin/Flash90

יוגב כהן ז"ל בן ה־28 מקיבוץ יזרעאל, הוא הצעיר שנהרג השבוע (ג') לאחר שנפל אל מותו מכדור פורח סמוך למושב בלפוריה שבעמק יזרעאל.

אמיר אלמוג, בעל חברת 'לגעת בשמים' שהפעילה את הכדור הפורח שממנו נפל כהן, אמר כי הנסיבות שהובילו לתקרית טרם ברורות. צ', שהיה בכדור הפורח בזמן התאונה, סיפר על האירוע המצער.

"חגגנו לאמי יום הולדת. עוד בהתחלה הבנתי שזה ייגמר ככה, אמי ובן זוגה היו אופטימיים יותר", שיתף בכאב, "ראינו את יוגב ועוד כמה אנשי צוות מכינים את הכדור, וכשהוא עלה יוגב תפס את החוטים שלו מהצד החיצוני. הוא היה הכי קרוב לתא שלנו, הוא היה מתחתינו. שמנו לב אליו אבל לטייס לקח זמן והכדור פשוט תפס תאוצה למעלה. "הטייס היה עסוק בהמראה ופספס את יוגב, כשהוא שם לב הוא אמר לו להחזיק מעמד".

צ', שהיה נוכח מהרגע הראשון במתחם היה עד לכל רגע מההמראה עד שיוגב נפל למותו. "עוד בהתחלה הבנתי שזה ייגמר טרגי, אמא שלי ובן זוגה היו אופטימיים", סיפר, והוסיף: "בן הזוג של אמא שלי ניסה להציל אותו, אני תפסתי לו את הרגליים. ברגע שראיתי שזה כבר יותר מסוכן והוא כמעט עם כל הגוף בחוץ אמרתי לו 'זה סתם טיפשי לאבד שניים'".

"הטייס היה נחוש לטוס מעל הכביש לפני שהנמיך, לא הבנו למה כי גם אם יוגב יפצע - לפחות שיחיה", נזכר צ' ברגעים הדרמטיים, "אני זוכר את הידיים שלו אדומות והפנים לבנות, יוגב הבין כבר בהתחלה אבל הפחד שיתק אותו. חיפשנו חוט לעשות משהו וכמה שניות אחרי זה הבנו שהוא שיחרר. היינו בהלם טוטאלי, אמא שלי צעקה ונכנסה להתקף חרדה".

פנינו לחברת 'לגעת בשמיים' לקבלת תגובה על הדברים - אך זו טרם התקבלה.

זירת הנפילהדוברות מד"א