הרב נחמיה לביא ואהרון בנט הי"ד
הרב נחמיה לביא ואהרון בנט הי"דצילום: ערוץ 7

בשבוע הבא צפוי להתקיים טקס מיוחד במהלך יוסר הלוט מעל שלט הרחוב המסמן את כיכר "הגבורה" לזכרם של הרב נחמיה לביא ואהרון בנט הי"ד.

הרב נחמיה לביא ואהרון בנט נרצחו בחג הסוכות לפני כחמש שנים. מחבל ערבי תושב אל בירה הגיע לרחוב הגיא בעיר העתיקה, דקר את הצעיר אהרון בנט ואת אשתו. הרב נחמיה לביא שמע את הצעקות, ירד להושיט עזרה ונדקר אף הוא.

בישיבת מועצת העיר ירושלים שאישרה את מתן השם לכיכר ואישרה את סקיצת השלט שאמור היה להתלות בכיכר, החליטו חברי העירייה כי תחת המילים "כיכר הגבורה" יהיה הכיתוב "ע"ש הרב נחמיה לביא ואהרון בנט ז"ל".

בימים האחרון הותקן השלט "כיכר הגבורה" בעברית, בערבית ובאנגלית ובשבוע הבא יותקן שלט נוסף עם שמות הנרצחים.

כיכר הגבורה ברובע המוסלמי
כיכר הגבורה ברובע המוסלמיצילום: עמיאל מיטב

עיריית ירושלים דוחה את הטענה להשמטת שמות הנרצחים מהשלט המעוצב ומבהירה כי כלל שלטי הקרמיקה על קירות העיר העתיקה לא נושאים שמות או הסברים כלשהם ושלט נוסף יתלה בטקס הצפוי.

"בדומה לכל שלטי הרחוב בעיר העתיקה ועל מנת לשמור על אחידות בין השלטים, גם שלט 'כיכר הגבורה' בוצע על ידי אומן קרמיקה בעבודת יד, ואינו כולל את ההסבר לשלט הרחוב. המבקרים ברחובות העיר העתיקה יכולים למצוא את כל המידע וההסברים על השלטים באתר העירייה", מבהירים בעירייה.

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "אני מברך על קריאת המקום כיכר הגבורה. יחד עם זאת נקבע מפורשות שיוזכרו שמות הגיבורים על גבי ההנצחה שכל אדם יכיר את שמות הגיבורים ואת מעשה גבורתם. אנחנו לא נוותר עד ששמות הגיבורים שהצילו משפחה בקרב הירואי יחזרו לשלט".

תיעוד בלעדי: נאום המוטיבציה של הרב נחמיה לביא הי"ד