נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: רויטרס

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (חמישי) את "רפורמת הפארם" שתובא לאישור במליאה כחלק מתקציב המדינה.

ההחלטה התקבלה בהמשך לדיון שקיים אמש ראש הממשלה, נפתלי בנט, עם שר הבריאות, ניצן הורוביץ, יו"ר ועדת הכלכלה, מיכאל ביטון, סגן השר אביר קארה, ונציגי האוצר ומשרד ראש הממשלה.

הרפורמה, שתיכנס לתוקף בשנה הבאה, כוללת מוצרי צריכה יומיומיים, בהם: שמפו, מרכך, סבון גוף, קרם גוף, קרם ידיים, קרם שיער, אפטר-שייב, דאורדורנט ללא אלומיניום, פודרה דחוסה ועוד.

לרפורמה שלושה עקרונות מרכזיים: הקלה על יצרנים ישראלים בייצור תמרוקים, הקלה על יבואנים בייבוא רשמי של תמרוקים והקלה על יבואנים ביבוא מקביל.

בנוסף, אגרות הייצור והייבוא ירדו מכ-1,000 שקלים לסוג תמרוק בממוצע ל-0 שקלים עבור כלל היבואנים והיצרנים, מה שיקל בעיקר על יבואנים ויצרנים קטנים ויגדיל את התחרות.

בלשכת ראש הממשלה אומרים כי "השינויים ברפורמת הפארם יחסכו עלויות גבוהות ליבואן, שמושתות ישירות לכיסו של הצרכן, כך שצפויה ירידת מחירים משמעותית בישראל. בנוסף, יוסרו חסמים רגולטוריים, כך שמספר הגורמים בשוק התמרוקים יורחב. לצד זאת, המעבר לסטנדרט האירופאי יעלה את רמת הבטיחות של המוצרים".

ראש הממשלה, נפתלי בנט אמר, "זהו צעד משמעותי, שהיה צריך להיעשות מזמן, ויביא להקלה דרמטית בייבוא תמרוקים לישראל. נמשיך להוזיל את יוקר המחיה לטובת אזרחי ישראל".