דב ויסגלס ואריאל שרון
דב ויסגלס ואריאל שרוןצילום: עמוס בן גרשום לע"מ

משלחת של למעלה מעשרים חברים המייצגים בין היתר בכירים לשעבר בממסד הישראלי ביקרה (חמישי) במטה הנשיאות הפלסטינית ברמאללה ונועדה עם נציגי ועדת הקשר הפלסטינית עם החברה הישראלית, חברים בוועדה המרכזית של תנועת 'פתח' ובכירים פלסטינים אחרים.

עו"ד דב ויסגלס, לשעבר מנהל לשכת ראש הממשלה אריאל שרון, עמד בראש המשלחת הישראלית.

סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "וופא" דיווחה, כי וויסגלס אמר בפגישה, כי למרות שחברי המשלחת הישראלית אינם נושאים בתפקיד רשמי הדבר אינו מונע מהם להשפיע על דעת הקהל בישראל ולפעול להכשרת הלבבות לשלום.

לדבריו, על אף השוני בעמדות מרכיבי הממשלה הישראלית מרבית העם בישראל תומך בפתרון מדיני עם הפלסטיני ויישוב הסכסוך.

"אנחנו סבורים, כי הרוב משוכנע שאנו ואתם (רוצים בשלום). לאיש מאיתנו אין היכולת לסלק את האחר... ואין מנוס מפתרון שיביא אותנו לשכנות בשתי מדינות על בסיס כבוד הדדי וביטחון", צוטט וויסגלס ע"י "וופא".

עוד מסרה "וופא", כי וויסגלס ציין שחברי המשלחת תומכים בפעילות שתכליתה לדרבן את הממשלה לשים קץ לסכסוך ולפנות לשלום צודק וכולל בהתבסס על החלטות המוסדות הבינלאומיים.

אלוף-משנה (מיל'), שאול אריאלי, פובליציסט ומומחה בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני, אמר על פי הדיווח הפלסטיני: "אנחנו מייצגים מגזרים חשובים בחברה הישראלית, ואני רוצה להדגיש את דברי ראש ממשלת ישראל לשעבר משה שרת, לפיהם פתרון הסכסוך אינו תלוי באינטרסים, אלא בהסרת המכשולים למעבר לשלום, שדורש כוונות איתנות ורצון חזק".

אריאלי הוסיף, "אנחנו לוקחים על עצמנו את המשימה להעביר את האמת שמתרחשת כאן (ברמאללה) ונעביר את כל הרעיונות הקוראים להפסקת הכיבוש. אני משוכנע שכל אחד מאיתנו יחזור לחבריו ולסביבתו ויעביר לכולם את מה ששמע על העמדות (הפלסטיניות) בנוגע לשלום".

מנכ"ל משרד המשפטים לשעבר, גיא רוטקופף, הדגיש את הצורך של כל הכוחות בישראל, "לכתר את הכוחות המתנגדים לשלום והמבקשים ללבות את הסכסוך".

עורך ynet יון פדר איחל לאבו מאזן חיים ארוכים להשלמת תהליך השלום וסיום הסכסוך.

המפגש נערך בתיאום מכון טרומן ואת חברי המשלחת הישראלית אירח עבאס זכי חבר הוועדה המרכזית של תנועת 'פתח' שהציג את עיקרי נאומו של אבו מאזן באו"ם כתוכנית המדינית ליישוב הסכסוך.

זכי ידוע בעמדותיו הקיצוניות בנוגע לסכסוך עם ישראל.