פרקליטות המדינה החליטה לסגור מחוסר אשמה את תיק החקירה נגד ארבעה יהודים שנחשדו בירי שהרג את מוסא חסונה, ערבי שהתפרע בלוד ב-11 במאי במהלך מבצע 'שומר החומות'.

היהודים שנעצרו אמרו בחקירתם כי נאלצו לירות מנשקם האישי כדי להדוף מתפרעים רעולי פנים אשר תקפו קבוצה גדולה של תושבי העיר ובתים באמצעות אבנים, אלות ובקבוקי תבערה.

ממצאי חקירת המשטרה בנושא הועברו לפרקליטות שהחליטה כאמור, לגנוז את התיק.

מדובר בתושבים שבליל הראשון לפרעות בעיר לוד, נאלצו לצאת ולחצוץ בגופם בין המון ערבי לבין בתי התושבים לאחר שהמשטרה התבקשה להגיע למקום והתעכבה. במהלך האירוע הותקפו התושבים באבנים, ברזלים ובקבוקי תבערה, ונאלצו לבצע ירי באוויר בכדי להרחיק את הפורעים מבתי השכונה. מאוחר יותר נטען כי כתוצאה מהירי נפגע אחד מהפורעים הערבים ומצא את מותו.

עו"ד עדי קידר מחוננו אשר עמד בראש צוות ההגנה של רוב החשודים מסר, "אנו מברכים על הודעת הפרקליטות על סגירת התיק כנגד התושבים מחוסר אשמה. לצד זאת אנחנו מדגישים כי מדובר באירוע שתחילתו בפרעות נגד יהודים שהגנו על עצמם ואני מקווה שסגירת התיק הזה מלווה בהפקת לקחים ומסקנות ובראשם המצב הבלתי נתפש בו משטרת ישראל הפקירה פשוטו כמשמעו את אותם תושבים, אשר מתחילת הארוע זעקו לעזרה וסיוע ומשזו לא הגיעה הם נאלצו להתמודד מול סכנת חיים ממשית, באמצעות ירי מדוד ומציל חיים".

"לצערינו לקח זמן רב שהיה כרוך בעינוי דין ושינוי קיצוני בשגרת החיים של המשפחות מהקצה אל הקצה, לרבות חלק מהם שנאלצו לעזוב את העיר ושהאירוע כולו והחקירות השפיעו עליהם ועל בני משפחותיהם באופן קיצוני. אנו מקווים כי אירוע זה לא ישנה והמסקנות והלקחים יופקו", הוסיף קידר.

מהפרקליטות נמסר כי "לאחר בחינת מכלול הראיות בתיק, פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) החליטה לסגור מחוסר אשמה את תיק החקירה הנוגע למותו של מוסא חסונה בהתפרעויות האלימות בלוד, בחודש מאי השנה".

"ביחס לארבעה מהחשודים התקבלה חוות דעת בליסטית השוללת את האפשרות שהם ביצעו את הירי שהביא למותו של חסונה המנוח. ביחס לחשוד החמישי, הבדיקה הבליסטית לא שללה ולא אישרה אותו כמי שביצע את הירי הקטלני, אולם בזירת האירוע נמצאו תרמילים רבים נוספים, מכלי נשק שבעליהם עדיין לא אותרו. לאור האמור, לא ניתן לקבוע ברמת הוודאות הנדרשת במשפט הפלילי כי חשוד זה הוא שביצע את הירי הקטלני", הוסיפו בפרקליטות.

נזכיר שנגד ארבע מבני משפחתו של הפורע מוסא חסונה שהארבעה הואשמו בפגיעה בו הוגשו כתבי אישום בגין הצתה, ייצור, רכישה ונשיאת נשק, ירי בנשק חם, והפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות, בעקבות חלקם במספר אירועי אלימות בלוד.

האישומים נגדם כללו ייצור בקבוקי תבערה והשלכתם וכן יידויי אבנים על אזרחים וכוחות הביטחון. הם הואשמו גם בירי חי לעבר עוברים ושבים במטרה לפגוע בהם.