פסגת פוטין-בנט בסוצ'ילע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש הבוקר (שישי) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעיירת הנופש של פוטין - סוצ'י. זהו ביקור הראשון של בנט ברוסיה מאז הושבע לתפקיד ראש הממשלה.

פוטין אמר לבנט בפתח פגישתם: "יש לנו המון נושאים לדון בהם, יש הרבה נושאים בעייתיים, אבל יש גם הזדמנויות לשיתוף פעולה, במיוחד במאבק בטרור. על אף הבעיות הפוליטיות שיש בישראל, אני מקווה שהממשלה תמשיך את היחס הטוב כלפי רוסיה כפי שהיה קודם.

''הצלחנו לקיים יחסים טובים עם הממשלה הקודמת, ואנחנו שמחים לארח פה ברוסיה את ראש ממשלת ישראל'', הוסיף פוטין. "בכל מדינה מאבקים פוליטיים הם חלק מהנוף אך אני מקווה שבכל הקשור ליחסי ישראל רוסיה תמשיך בקו של קודמך. נוצרו בינינו יחסים טובים".

ראש הממשלה יוצא לביקורו המדיני הראשון ברוסיהעומר מירון/ לע"מ

בנט אמר לפוטין: ''נדבר גם על המצב בסוריה ועל התכנית לבלימת תכנית הגרעין האיראנית. כל היחסים האלה, כל הדיון יהיה מושתת על הקשר העמוק בין שתי המדינות, בין שתי האומות, שאתה הובלת אותו ב-20 השנים האחרונות. אני יכול לומר לך בשם אזרחי ישראל, שאנחנו רואים בך ידיד אמת של העם היהודי".

בפמליית ראש הממשלה נוכח שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, שהשתתף בעבודה ההכנה לביקור ולוקח חלק בפגישה בין המנהיגים. בפמליית ראש הממשלה נמצאים גם ראש המטה לביטחון לאומי ד"ר איל חולתא, היועצת המדינית שמרית מאיר והמזכיר הצבאי אבי גיל.

הפגישה תתמקד בנושא האיראני והמאבק הישראלי נגד ההתבססות של איראן בסוריה. בישראל מקווים לדון גם על סוגיית הגרעין האיראני, לקראת ניסיונות המשא ומתן המחודש של המעצמות, ביניהן גם רוסיה, מול איראן.

טרם המראתו אמר ראש הממשלה בנט: "הקשר בין רוסיה לישראל הוא נדבך משמעותי במדיניות החוץ של מדינת ישראל, גם בגלל המעמד המיוחד של רוסיה באזור והמעמד הבין-לאומי שלה, וגם בגלל מיליון דוברי הרוסית בישראל, המהווים גשר בין המדינות".