שליחי חב"ד
שליחי חב"דצילום: בנצי ששון

בעוד פחות משבוע יפתח כינוס השלוחים העולמי של שלוחי הרבי מליובאוויטש מכל רחבי העולם אך מגיפת הקורונה מעמידה את המארגנים בפני אתגרים לא פשוטים

לאחר שכבר הודיעה הנהלת הכינוס על ביטול התמונה המרכזית המפורסמת על רקע מרכז חב"ד העולמי 770 וביטול מרכז הסדנאות שמרוכז מידי שנה במלון רחב ידיים, מחשש לתיעוד של אלפי אנשים ללא מסכות במקום אחד.

אמש הוציאה הנהלת הודעה חריגה במיוחד, ובה מסר לכל השלוחים כי לא תינתן כניסה לכינוס ללא הצגת מיסמך רישמי המאשר את קבלת החיסון של השליח נגד מגיפת הקורונה

לפי ההודעה, הכינוס מיועד השנה לשלוחים מחוסנים או מחלימים בחצי שנה האחרונה.

לכנס השנה יתקשו להגיע שלוחים רבים שאינם מחזיקים בדרכון אמריקני ומגיעים מארצות אירופה, רוסיה ואפריקה, בהם מוגדרות המדינות עדיין אדומות וכניסת תושביהן אסורה בהגעה לארה"ב.

לעומת זאת דווקא מישראל מסתמן כי תגיע קבוצה של מאות רבות של שלוחים. שיצאו בטיסות ישירות בימי שלישי ורביעי הקרובים.

המדינה בה היקף השליחות הגדול ביותר היא ישראל. עם למעלה מ-1000 משפחות שלוחים וארגון מרכזי יעיל ומסודר בשם צעירי חב"ד.

"שלוחי חב"ד בישראל מצליחים להיות אוהבים ונאהבים למרות הסערות הפוליטיות והמתח המיגזרי. הם עושים עבודה כמעט בלתי אפשרית במדינה בה 'הדתה' היא מילה גסה, ופעילות דתית בבתי הספר הממלכתיים ומחנות צה"ל זוכה להתקפות פרועות", מסבירים בחב"ד.

"הארגון היציג של השלוחים בישראל הוא הייחודי והגדול בעולם השליחות ואפשר לומר שהוא ייחודי בעולם הקירוב והתשובה בכלל והוא מושא לקנאת סופרים בקרב כל ארגוני התשובה בארץ ובעולם, ובראשו עומד הרב יוסף יצחק אהרונוב, אחד האנשים המשפיעים ביותר בעולם היהודי שזכה בתעודות ועיטורים ממשלת ישראל על פעילות חב"ד למען העם בישראל", הוסיפו.

בחב"ד מצטטים את אתר 'מידה' שתיאר במאמר שפרסם את השפעת חב"ד באומרו כי "הארגונים הרפורמיים שמו להם למטרה להצר את פעילות חב"ד בישראל המצליחה לחדור לאנשי הבוהמה, זמרים אומנים שחקנים ויוצרים, שלוחי חב"ד בישראל עומדים בראש האשמים על ידי הארגונים הרפורמיים כמי שהשפיעו על החברה בישראל להפוך למסורתית יותר ולהתחבר ליהדות האורתודוקסית".