מארק צוקרברג
מארק צוקרברגצילום: ISTOCK

שבועות ספורים לאחר שעובדת בכירה לשעבר בפייסבוק העידה כי ראשי הרשת החברתית "העדיפו רווחים על פני טובת הציבור" כדבריה, שוב מעיד עובד לשעבר נגד החברה וטוען כי ראשי פייסבוק איפשרו באופן מודע פרסום של דברי שנאה והסתה ואף של פעילות בלתי חוקית, וכן התעלמו מההתראות הרבות על המעורבות של רוסיה בבחירות לנשיאות בשנת 2016.

העובד לשעבר, שנותר בעילום שם, סיפר לאתר The Verge כי בכיר בפייסבוק דחה את ההתראות בנוגע למעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב בשנת 2016, ואמר לו כי "זה יהיה דבר חד פעמי שיחלוף במהירות. כמה מחוקקים יתעצבנו, ובעוד כמה שבועות הם יעברו למשהו אחר.

בינתיים אנחנו מדפיסים כסף ואצלנו הכל בסדר". ה"וושינגטון פוסט" דיווח כי על פי תצהיר שהגיש העובד לשעבר, שכיהן בחטיבת היושרה של פייסבוק, ראשי החברה התעלמו או סירבו לעיתים קרובות לאכוף את כללי הבטיחות של הרשת החברתית, מחשש לתגובה זועמת מצידו של הנשיא דונלד טראמפ או מחשש לפגיעה ברווחיה הכלכליים של פייסבוק.

סעיף נוסף שתצהיר שהגיש העובד לשעבר נוגע לעובדה כי מסמכים פנימיים הוכיחו כי גולשים רבים קיבלו המלצות להצטרף לקבוצות קיצוניות, מה שהוביל לאזהרה שהרשת עלולה לדרדר גולשים לקיצוניות, אולם בכירי פייסבוק העדיפו להתעלם מהאזהרות מחשש לפגיעה ברווחים הכספיים של החברה.

בתגובה לעדויות החדשות של העובד לשעבר, אמרה דוברת פייסבוק ארין מקפייק, כי "זה מתחת לרמתו של הוושינגטון פוסט, שבחמש השנים האחרונות התחרה באכזריות בניו יורק טיימס על מספר המקורות שעיתונאיו יכלו למצוא לאנקדוטות בודדות בסיפורים מסובכים ועמוקים. זה יוצר תקדים מסוכן לתלות סיפור שלם במקור יחיד שמציג מגוון רחב של טענות ללא כל אישור ברור".