בנט והרב שלום לזר
בנט והרב שלום לזרצילום: הקהילה היהודית בסוצ׳י

לאור התארכות פגישתם של ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שנערכה בצהרי יום השישי בעיר סוצ'י, בנט דחה את חזרתו לארץ ונשאר לשבת בסוצ׳י יחד עם הפמלייה והשר זאב אלקין.

הקהילה היהודית הכינה את כל צרכי השבת, יחד עם ספר תורה, סידורים וטליתות שהועברו לפמליית ראש הממשלה.

סעודת השבת של המשלחת התקיימה במלון, בהשתתפות ראש הממשלה בנט, אותו ניהל וערך רב העיר סוצ'י ושליח חב"ד הרב שלום לזר

לפני הקידוש סיפר בנט כי הפגישה עם הנשיא פוטין היתה חמה ולבבית. במהלך הסעודה הוא אמר דבר תורה: "מה שאני לומד מאברהם אבינו ועקידת יצחק, שאמונה וביטחון זו לא פוליסת ביטוח עם הקב"ה, שתמיד הכל מובן, אלא כשמישהו מאמין, ייתכן שיהיו קשיים, יהיו נפילות, אך אמונה בהשם היא לעשות הכל, את המקסימום שאנחנו יכולים לעשות, ולהאמין שהשאר בידיו והוא כבר ייסדר הכל בדיוק כפי שצריך להיות״.

בנט המשיך: ״אני רוצה להודות לחב"ד, אירגון יהודי שאין שני לו בעולם, על קבלת הפנים החמה, ועל מסירותם ועבודת הקודש שהם עושים כאן ברוסיה, ובכל פינה בעולם".

הרב לזר קידש ואמר "אני רוצה להודות לראש הממשלה ולכל המשלחת על הזכות הגדולה לארח אתכם כאן בסוצ'י בשבת מיוחדת זו. הרבי מליובאוויטש מסביר את החשיבות הגדולה שיש ללוות את האורח. בהשגחה פרטית נשארתם כאן לשבת, וזיכתם אותנו לא רק לקבל את פניכם, אלא גם ללוות אתכם כראוי; אני רוצה להודות לכם על קידוש שם ה' שעשיתם כאן בעיר, והחיזוק שזה נתן לקהילה שלנו ולכל יהודי רוסיה".

בשיחה פרטית לאחר מכן, ראש הממשלה אמר לרב: "הנשיא סיפר לי על היחסים הטובים שיש כאן עם הקהילה היהודית. אני רוצה שכל שליחי חב"ד ידעו - אני מעריץ אתכם בלי גבול, אוהב אתכם, חזקו ואמצו, ותמשיכו לעשות חיל".