חיסון לקורונה
חיסון לקורונהצילום: istock

גורמים במערכת הבריאות מעריכים כי בישראל יחלו בתוך שבועות ספורים לחסן ילדים נגד נגיף הקורונה, כך מדווח הבוקר (ראשון) העיתון 'ידיעות אחרונות'.

זאת בעקבות האישור שנתן מנהל המזון והתרופות האמריקני בנוגע למתן החיסון לקורונה של חברת 'פייזר' לילדים בין 5 עד 11 וחוות הדעת שקבעה כי החיסון יעיל בקרוב ל-91% מהמקרים בילדים, שקיבלו מנה מופחתת משמעותית הן ממבוגרים והן מבני הנוער. עוד צויין כי תופעות הלוואי שדווחו בגילאים אלה היו בעיקר חום וכאב בזרוע לאחר הזריקה.

ביום שלישי צפוי להתקיים דיון באשר לחיסון ילדים בגילאים אלה בארה"ב. אם אכן יוחלט לצאת למהלך כזה, ישראל מתכוונת לאשרו גם כן במהירות.

באחרונה התקיים דיון בנושא במשרד הבריאות ונראה שקיים רוב מוצק בחברי וועדת החיסונים של המשרד והצוות לטיפול במגיפות בעד אישור החיסון לילדים.

במשרד הבריאות כבר מכינים מהלך הסברתי ממוקד שמטרתו להסביר את חשיבות החיסון לילדים.

"אם זה יאושר ב־FDA, ההמלצה שלי תהיה שגם בארץ נאמץ את ההחלטה ונתחיל לחסן את הילדים", אמר ד"ר דורון דושניצקי, רופא ילדים מומחה בלאומית שירותי בריאות וחבר הצוות לטיפול במגפות. "ראינו וריאנטים שפגעו בילדים, כמו הדלתא. הילדים הם יעד של הנגיף, ולכן מבחינתנו הם יעד לחיסון נגד הקורונה. נכון שרוב הילדים עוברים את המחלה בקלות או כלל לא מפתחים תסמינים, אבל ישנם גם סיבוכים ישירים ומאוחרים יותר של הקורונה. גם דלקת קרום המוח שאנחנו מחסנים כנגדה פוגעת בחלק קטן מהילדים, וזו עדיין לא סיבה לא לחסן. בנוסף, יש ערך להגעה של איזשהו סף של חיסון עדר, ואנחנו מדינה צעירה".

"ככל שאחוז המחוסנים יהיה גבוה יותר אז כולנו נהיה מוגנים יותר. אנחנו מחסנים את הילדים כדי שהם יהיו מוגנים, אבל במידה מסוימת אנחנו מחסנים את הילדים גם כדי להגן על המבוגרים", הוסיף.

בתוך כך, העיתון 'ישראל היום' דיווח כי במשרד הבריאות בוחנים אפשרות לשדר השבוע בשידור חי חלק מדיון המומחים על אישור החיסון בילדים, כפי שעושים האמריקנים אצלם.

עד כה התקיימו דיוני הצוות לטיפול במגיפות באופן לא שקוף, כאשר רק כשבוע לאחר הדיון היו מתפרסמים סיכומי הישיבות.

עם זאת, בכיר במשרד הבריאות ציין כי הם דנים "באיזה פורמט לעשות את הדברים כדי להשיג יותר שקיפות. דנים גם באיזה פורום תתקבל ההחלטה, אולי בצוות לטיפול במגיפות ואולי בהרכב רחב יותר. וייתכן שחלק מזה ישודר בשידור חי, לא כל הדיון".