נפתלי בנט בישיבת הממשלה
נפתלי בנט בישיבת הממשלהצילום: חיים צח/ לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט הפציר הבוקר (ראשון) בשרי הממשלה לפעול לחיזוק הקשרים בין ישראל לרוסיה.

''היה מפגש טוב מאוד עם הנשיא פוטין", אמר בנט. ''ישבנו, השר אלקין ואני, במשך כמה שעות עם הנשיא.
שוחחנו על הנושאים הביטחוניים. אפשר להגיד שהייתה קפיצת מדרגה בהבנה שלו את העניין. בסך הכל נוצרה תשתית טובה מאוד להמשך הקשר ולחיזוק הקשרים בתחומים שונים''.

ראש הממשלה פנה לשרים: ''אני מבקש - כל משרד בתחומו שלו, במיוחד המשרדים הכלכליים, יכול לעשות מאמץ להגדיל את הקשר בין המדינות. הקשר עם רוסיה יכול להכפיל את עצמו, בסך הכל הם לא רחוקים מאיתנו - רק שעתיים טיסה. חבל שלא נעשה את זה''.

ראש הממשלה בנט בפתח ישיבת הממשלה 24-10

בישיבת הממשלה סיפר בנט כי ''אחרי ארבע שעות בפגישה עם פוטין, אלקין נרדם כי לא ישנו כל הלילה, היה לנו לילה לבן בטיסה. אז אני נותן לו מרפק ופוטין צוחק ואומר: 'רואים שלא היית איתו בסיירת'".

אלקין העיר בחיוך: "סליחה, כשאתה התחלת להירדם ביקשת כוס קפה - לי אפילו כוס מים לא הציעו''.

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי תהתה לגבי השקית שאלקין החזיק בידיו בדרכו לפגישה בסוצ'י. "בשקית היו חומרים מסווגים, ואסור לקחת אותם ביד כי צילמו אותנו'', השיב השר אלקין.

בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה: "נחתנו לפני כמה שעות מסוצ'י שברוסיה ישר לשבוע מלא בהחלטות משמעותיות, משנות מציאות. הפגישה עם הנשיא פוטין הייתה טובה מאוד ומעמיקה מאוד, ואני רוצה להודות פה לשר אלקין, האיש והשקית, על עבודה יוצאת דופן, גם בהכנה לפגישה וגם במהלכה.

''הנשיא פוטין ואני שוחחנו על המצב בסוריה כמובן, הרי במובן מסוים הרוסים הם שכנים שלנו מצפון, וחשוב שננהל את המצב העדין והמורכב שם באופן חלק ובלי תקלות''.

בנט סיפר עוד: ''הגענו לסיכומים טובים ויציבים, ומצאתי אצל הנשיא פוטין אוזן קשבת לצרכי הביטחון של ישראל. שוחחנו גם על תכנית הגרעין האיראנית, שמצבה המתקדם מעורר דאגה אצל כולם".

פסגת פוטין-בנט בסוצ'ילע"מ

כזכור, לאור התארכות פגישתם של ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שנערכה בצהרי יום השישי בעיר סוצ'י, בנט דחה את חזרתו לארץ ונשאר לשבת ברוסיה יחד עם הפמלייה והשר זאב אלקין.

בעיצומה של השבת התקבלה שיחת טלפון מלשכת נשיא רוסיה, בה נאמר כי הנשיא פוטין מבקש לשוחח עם ראש הממשלה בנט. אנשיו של בנט השיבו ללשכתו של פוטין כי ראש הממשלה מבקש לדחות את השיחה למוצאי שבת היות והוא שומר שבת ומשוחח בטלפון רק על נושאים דחופים.

לערוץ 7 נודע כי גם לאחר ניסיונות חוזרים לשוחח עם בנט בשבת, עוזריו השיבו למארחים כי ראש הממשלה הישראלי מדבר בטלפון בשבת רק על נושאים שלא סובלים דיחוי.

הנשיא כיבד את בקשת ראש הממשלה ועם צאת השבת בסוצ'י התקשר פוטין לבנט, התעניין בשלומו לאחר סוף השבוע והודה לו על פגישתם הטובה והמעמיקה. ראש הממשלה בנט הודה לנשיא הרוסי על האירוח החם ועל פגישתם שתסייע לחיזוק הקשר בין המדינות.

הנשיא פוטין הזמין את ראש הממשלה ואת רעייתו לביקור בעיר סנט פטרסבורג. בנט נענה להזמנה והשיב, כי ישמח להגיע לביקור בהמשך.