אדיר מילר
אדיר מילרצילום: Moshe Shai/FLASH90

במהלך ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) בישר ראש הממשלה נפתלי בנט על פעילות מגבשת לקואליציה בכיכובם של אדיר מילר ועינת שרוף.

בנט ביקש מראשי המפלגות, בחלק הסגור של הישיבה, לשמור על איפוק כדי לאפשר את העברת תקציב המדינה בכנסת. בימים האחרונים גברה המתיחות בקואליציה סביב המאחז אביתר, החוק שלפיו נאשם בפלילים לא יוכל לכהן כראש ממשלה ושורת צעדים נוספים.

כדי לצופף את השורות, בנט ולפיד הזמינו את חברי הקואליציה ליום גיבוש ביום ו' הקרוב. "שר החוץ ואני מזמינים את כל חברי הקואליציה ליום גיבוש משותף", אמר בנט. "ביום שישי ניפגש לארוחת בוקר-צהריים כזו ויהיה מאוד נחמד. תהיה הופעה של אדיר מילר וגם עינת שרוף תופיע למיטב זכרוני. זה יהיה עם בני ובנות הזוג".

בנט הוסיף כי "אין לי ספק שתקציב המדינה יעבור. אני מבקש מכל השרים וחברי הכנסת - איפוק. בציוצים, בהודעות, בהכול. זה בסדר שכל אחד עושה קריצה לצד שלו, אבל בואו נהדק.

''הממשלה הזו לא תיבנה על ימניותה ולא על שמאלניותה - היא לא יכולה. היא תיבנה על זה שהיא דואגת לאזרחים, על יעילותה, על האכפתיות שלה", הוסיף ראש הממשלה.

ראש הממשלה בנט בפתח ישיבת הממשלה 24-10

בישיבת הממשלה הבוקר (שישי) סיפר בנט על פגישתו הממושכת ביום שישי עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בה השתתף גם שר הבינוי זאב אלקין.

בנט אמר: ''אחרי ארבע שעות בפגישה עם פוטין, אלקין נרדם כי לא ישנו כל הלילה, היה לנו לילה לבן בטיסה. אז אני נותן לו מרפק ופוטין צוחק ואומר: 'רואים שלא היית איתו בסיירת'". אלקין העיר בחיוך: "סליחה, כשאתה התחלת להירדם ביקשת כוס קפה - לי אפילו כוס מים לא הציעו''.

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי תהתה לגבי השקית שאלקין החזיק בידיו בדרכו לפגישה בסוצ'י. "בשקית היו חומרים מסווגים, ואסור לקחת אותם ביד כי צילמו אותנו'', השיב השר אלקין.

בפתח ישיבת הממשלה סיפר ראש הממשלה: "נחתנו לפני כמה שעות מסוצ'י שברוסיה ישר לשבוע מלא בהחלטות משמעותיות, משנות מציאות. הפגישה עם הנשיא פוטין הייתה טובה מאוד ומעמיקה מאוד, ואני רוצה להודות פה לשר אלקין, האיש והשקית, על עבודה יוצאת דופן, גם בהכנה לפגישה וגם במהלכה.

''הנשיא פוטין ואני שוחחנו על המצב בסוריה כמובן, הרי במובן מסוים הרוסים הם שכנים שלנו מצפון, וחשוב שננהל את המצב העדין והמורכב שם באופן חלק ובלי תקלות''.

בנט סיפר עוד: ''הגענו לסיכומים טובים ויציבים, ומצאתי אצל הנשיא פוטין אוזן קשבת לצרכי הביטחון של ישראל. שוחחנו גם על תכנית הגרעין האיראנית, שמצבה המתקדם מעורר דאגה אצל כולם".

פסגת פוטין-בנט בסוצ'ילע"מ

כזכור, לאור התארכות פגישתם של ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שנערכה בצהרי יום השישי בעיר סוצ'י, בנט דחה את חזרתו לארץ ונשאר לשבת ברוסיה יחד עם הפמלייה והשר זאב אלקין.

בעיצומה של השבת התקבלה שיחת טלפון מלשכת נשיא רוסיה, בה נאמר כי הנשיא פוטין מבקש לשוחח עם ראש הממשלה בנט. אנשיו של בנט השיבו ללשכתו של פוטין כי ראש הממשלה מבקש לדחות את השיחה למוצאי שבת היות והוא שומר שבת ומשוחח בטלפון רק על נושאים דחופים.

לערוץ 7 נודע כי גם לאחר ניסיונות חוזרים לשוחח עם בנט בשבת, עוזריו השיבו למארחים כי ראש הממשלה הישראלי מדבר בטלפון בשבת רק על נושאים שלא סובלים דיחוי.

הנשיא כיבד את בקשת ראש הממשלה ועם צאת השבת בסוצ'י התקשר פוטין לבנט, התעניין בשלומו לאחר סוף השבוע והודה לו על פגישתם הטובה והמעמיקה. ראש הממשלה בנט הודה לנשיא הרוסי על האירוח החם ועל פגישתם שתסייע לחיזוק הקשר בין המדינות.

הנשיא פוטין הזמין את ראש הממשלה ואת רעייתו לביקור בעיר סנט פטרסבורג. בנט נענה להזמנה והשיב, כי ישמח להגיע לביקור בהמשך.