יפעת שאשא ביטון
יפעת שאשא ביטוןצילום:Yonatan Sindel/Flash90

ועדת המינויים בנציבות שירות המדינה אישרה את מינויו של אבי גנון לתפקיד המשנה למנכ"ל משרד החינוך.

לגנון ניסיון מקצועי עשיר בתחום החינוך ובתפקידי ניהול. הוא כיהן בתפקיד מנכ"ל ארגון החינוך World ORT, בשורה של תפקידי מפתח, בהם מנכ"ל אורט במדינות ברית המועצות לשעבר, מנכ"ל קדימה מדע (הזרוע הביצועית של הארגון בארץ) ומנכ"ל ארגון World ORT, במסגרתו היה אחראי על מערך הפעילות החינוכית של הארגון ב- 40 מדינות ברחבי העולם.

גנון החל את דרכו במשרד ראש הממשלה במסגרת ארגון "נתיב", בו ניהל את המרכז הישראלי לתרבות. הוא כיהן מזכיר ראשון בשגרירות ישראל במוסקבה וממונה על החינוך היהודי ציוני. בתפקיד זה הוא היה אחראי על עשרות אלפי תלמידים ומאות מורים שליחים. בתפקידיו הרבים והמגוונים הוביל גנון שורה ארוכה של תהליכים אסטרטגיים ושיתופי פעולה עם ארגוני חינוך בינלאומיים, מכללות ואוניברסיטאות מובילות בעולם.

גנון בעל תואר ראשון (BA) במדעי ההתנהגות ובלימודים כלליים במדעי הרוח והחברה בחטיבות למינהל עסקים ולכלכלה מטעם אוניברסיטת בן גוריון וכן תואר שני (MA) בייעוץ ופיתוח ארגוני עם התמחות באימון ניהולי, מטעם המכללה למנהל.

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון ומנכ"ל המשרד תא"ל (במיל') יגאל סלוביק ברכו את גנון על היבחרו לתפקיד, וציינו כי הם בטוחים שניסיונו העשיר בניהול ארגונים בתחום החינוך בארץ ובעולם, וההישגים המרשימים שצבר, יתרמו תרומה משמעותית לקידום מערכת החינוך ולהשגת היעדים המרכזיים הניצבים בפניה.