חתימת ההסכם
חתימת ההסכםצילום: אגף הדוברות בהסתדרות

הסכם קיבוצי ארצי ראשון לעובדי לשכת עורכי הדין נחתם היום (א') בבית ההסתדרות בתל-אביב. ההסכם, שיחול על כ-180 עובדי הלשכה בוועד המרכזי ובששת מחוזות הלשכה (תל-אביב, מרכז, ירושלים, דרום, חיפה, צפון), אושר על ידי ועדת המנגנון של לשכת עורכי הדין.

ההסכם, שיהיה בתוקף ל-3 שנים, כולל בין היתר תוספות שכר שנתיות לעובדים בעלי ותק של שישה חודשים ומעלה, הגדלת ההפרשות הפנסיוניות, קיצור יום העבודה בפגרת בתי המשפט בקיץ, תקציב רווחה בהיקף של 500 שקל בשנה לכל עובד, הפרשות לקרן השתלמות וימי בחירה.

עוד נכללים בהסכם הפחתת שעות עבודה לאמהות עובדות, אירוע שנתי לעובדים, פעילות גיבוש של יומיים מדי שנה ואפשרות לקבל הלוואות ללא ריבית בהיקף של עד 5-4 משכורות. בנוסף, עובדים ובני משפחותיהם יוכלו להצטרף לביטוח שיניים קולקטיבי ויהיו זכאים לקצובת ביגוד שנתית. עובד שצבר ותק של 25 שנה יקבל מענק חד-פעמי בגובה משכורתו החודשית.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אני מברך את עובדי לשכת עורכי הדין על חתימת ההסכם הקיבוצי שמאחד את כל המחוזות ברחבי הארץ, ומשפר בצורה ניכרת את תנאי ההעסקה שלהם. ללשכה, שקיימת כבר כ-60 שנה, יש תפקיד משמעותי בהסמכתם של עורכי הדין בישראל ובשמירה על זכויותיהם. אני מודה ליו"ר הסתדרות המעו"ף ולראש לשכת עורכי הדין על מאמציהם בדרך להשגת ההסכם".

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי: "אני גאה בכך שלראשונה בתולדותיה, כל עובדות ועובדי לשכת עורכי הדין, על מחוזותיה, מאוגדים תחת הסכם קיבוצי אחד. אין מקצועיים ומסורים יותר מעובדות ועובדי לשכת עורכי הדין. כל אחת ואחד מאנשי הלשכה יקרים ללבי, ואני שמח כי לאחר משא ומתן מכובד וענייני עלה בידינו להביא להסכם שמעגן את זכויות העובדות והעובדים. אני מודה למנכ"ל לשכת עורכי הדין בישראל אורי אלפרסי, ליו"ר הוועד הארצי של עובדי הלשכה עו"ד רוית טוכמן, וכמובן לידידי יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל: "לשכת עורכי הדין היא גוף חשוב ומרכזי בחברה הישראלית. אני מברך על כך שהיא הכירה בחשיבות העבודה המאורגנת ועיגון תנאי העבודה בהסכם קיבוצי. אני רואה בכך רוח חדשה וחשובה למען זכויות האדם והאזרח העובד בישראל. רוח חדשה מנשבת בלשכה, אוהדת זכויות אזרח, עובדים והתארגנות – אני מאוד מעריך ומברך על כך".

יו"ר הוועד הארצי של עובדי הלשכה, עו"ד רוית טוכמן: "לכבוד הוא לי לעמוד בראש הוועד הארצי של עובדות ועובדי לשכת עורכי הדין, ולראשונה – על כלל מחוזותיה גם יחד. ההסכם הקיבוצי החדש מביא עמו בשורה של ממש לכלל עובדות ועובדי הלשכה, כאשר הוסדרו ועוגנו בו נושאים שלא נכללו עד עתה בהסכם הקיבוצי. אני מבקשת להודות לראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, ולמנכ"ל הלשכה אורי אלפרסי, על שקיימו עימנו בנפש חפצה שיח פתוח, הוגן, מכובד וענייני. יחד נצעיד את לשכת עורכי הדין לעתיד טוב הן כמקום עבודה לעובדיו פנימה והן כאיגוד מקצועי לציבור עורכי הדין כולו. עוד אודה לחברי הוועד עמית פרלמן ולימור יחזקאל".

אחראי תחום חקיקה והסכמים קיבוציים בהסתדרות המעו"ף, עו"ד רן קידר: "מדובר בהסכם היסטורי המשקף את העבודה הקשה והאחראית של עובדי הלשכה. העובדים המסורים נותנים שירות אדיב, יעיל ומקצועי לקהל עורכי הדין, אשר גדל מדי שנה. אני מברך על שיתוף הפעולה ועל התוצאה הטובה".