מאיר פרוש
מאיר פרושצילום: אסתי דזיובוב/TPS

ח"כ מאיר פרוש מיהדות התורה תקף השבוע בכנס פעילים את מה שכינה "הצביעות של הממשלה".

"קל מאוד לחבוט בחרדים ולומר שאינם תורמים לחברה בישראל, אך למעשה ישנם מאות ארגוני חסד וקשה למצוא אדם אחד בציבור החרדי שאינו מתנדב ותורם לחברה, לא רק שלוש שנים אלא שנים רבות. אך תמיד תהיה את האמירה שהחרדים אינם נושאים בנטל ולכן יש לשלול מהם תקציבים", אמר ודבריו צוטטו הבוקר בעיתון 'המבשר'.

"כך ניתן לראות מחוק הגיוס שהונח שבוע שעבר על שולחן הכנסת, שבמידה והחרדים לא יעמדו ביעדים המדינה תקנוס את הישיבות, שגם כך מקבלות תקציב זעום מהמדינה. מדובר באבסורד שאין כדוגמתו. הרי כל זכות הקיום של מדינת ישראל היא לימוד התורה".

פרוש תיאר את ההתייחסות הסלקטיבית כלפי הציבור החרדי אל מול הציבור הערבי בישראל. "לעומת זאת, האוכלוסייה הערבית בישראל שמונה כ 21% מתושבי ישראל, פטורים משירות בצבא, אין אפילו דרישה מהם לשרת בשירות אזרחי ולתרום לחברה, הם פטורים לגמרי ללא כל חובות.

"אך זה לא מונע מממשלת הכלאיים הנוכחית הנמצאת בהישרדות פוליטית לתת לערבים עשרות מיליארדי שקלים, מה שהציבור החרדי מעולם לא קיבל, ללא שום תמורה או דרישה".

״יתירה מכך״, הוסיף, ״במשך השנים מפלגות השמאל ניגחו את ממשלות הימין שתמכו בישיבות וכוללים על אף שתלמידיהם אינם משרתים, וכעת כאשר למפלגות השמאל יש שליטה על הנעשה בממשלה, הם ממלאים פיהם מים ושותקים, זאת למרות ההעברות של עשרות מיליארדים לערבים שאינם משרתים״.

את דבריו סיים פרוש ואמר: "זו צביעות שאין כדוגמתה המלמדת שכל הדרישה מהציבור החרדי לשרת בצבא הינה שקרית וכל מטרתה היא להתנגח בציבור החרדי ולא מעבר לכך".