כרמל שאמה הכהן
כרמל שאמה הכהןצילום: יוני קמפינסקי

ענבר כהנא, אימו של זהר ותושבת רמת גן בשמונה השנים האחרונות, חטפה הבוקר (שני) קללות וצעקות משום שבנה הקטן הלך לגן כשהוא חובש כיפה ולובש ציצית.

אישה שחלפה על פניהם החלה לפתע לצעוק לעברם ולקלל "אתם דתיים מסריחים", ודרשה מהם "לעשוב לבני ברק", כלשונה. בנוסף, האישה המחרפת והמגדפת תקפה קלות את בני המשפחה שכל חטאם הוא הציצית והכיפה.

ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן, גינה בחריפות את המקרה, והשווה אותו לכל תקיפה אנטישמית שמתרחשת כלפי יהודים ברחבי העולם.

"רמת גן עיר של כולם, מחילוניים ועד חרדים ומלהט"בים ועד סטרייטים, מעשירים ועד עניים מיהודים ועד ערבים (יש כ-1,000) וכיוצא בזה", כתב שאמה הכהן בחשבון הפייסבוק שלו. "למעט מי שבא להכתיב לאחר איך לחיות".

"כשאנחנו אומרים שר"ג היא עיר של כולם בה לכל אחד יש מקום כל עוד הוא מכבד את השונה ממנו, זה בנפשנו ובמיוחד המילה כולם שזה כולל כולם", הוסיף. "אני מגנה את האירוע בחריפות. הוא בלתי נסבל וחותר תחת כל מה שאנחנו מאמינים בו בעיר".

לדבריו, "רמת גן ללא הציבור הדתי שבה לא תהיה רמת גן ולא נאפשר מתקפות שנאה שבחו"ל היו נספרות כאירוע אנטישמי. כמובן שנתחקר את מצלמות האבטחה ונערב את המשטרה, אבל יותר חשוב מכך - נבהיר למשפחת כהנא ולכולם שר"ג היא עיר של כולם".

"כבר היום יקבלו זהר ואימו מכתב ומחווה שיסיר מהם כל ספק שכולנו איתם", הודיע. "עם חזרתי ארצה הם יוזמנו ללשכתי ונדאג לתיקון החוויה ושיצאו מחייכים. כמו כן, אבקר אישית בגן של זוהר ויחד עם הצוות נחליט איזה צעד או מסר יחזקו את כולם".

"לקיצוניים משני הצדדים המסר שלי היה ונשאר אין לכם מקום בעיר שלנו כל פעולות שנאה ובריונות מענה בעוצמה ובנחישות. מי שרצה להחליש את רוחה של משפחת כהנא יגלה מהר שדאגנו שהיא רק תחוזק", כך כרמל שאמה הכהן.