עודה: "זו ממשלת נתניהו ללא האיש נתניהו"ערוץ הכנסת

בכירי הרשימה המשותפת תקפו בצהריים (שני) את החלטת שר הביטחון בני גנץ להכריז על שישה ארגונים פלסטינים כארגוני טרור, ומתחו ביקורת על רע''מ ומרצ השותפות בממשלת בנט.

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה הודיע: ''נפנה לאו"ם ולמוסדות האיחוד האירופי נגד ההכרזה על שישה ארגונים פלשתינים כארגוני טרור. אם הם טרוריסטים אז גם מרתין לותר קינג ונלסון מנדלה טרוריסטים''.

''זו לא ממשלת שינוי, זו ממשלת נתניהו ללא האיש נתניהו. היא ממשיכה את דרכו", האשים איימן עודה. "הרשימה המשותפת תפנה לאו"ם, לאיחוד האירופאי, לכל מקום - נגד ההחלטה האומללה הזו".

עודה רמז שבכוונת מפלגתו להתנגד לתקציב המדינה שממשלת בנט תביא לאישור הכנסת בימים הקרובים. "הדבר המסוכן ביותר הוא התקציב הכולל שיש בו העמקת הכיבוש, יש בו בנייה של 9000 יחידות דיור בירושלים המזרחית. לא היה לכך אח ורע מאז הכיבוש ב-1967".

ח"כ אחמד טיבי אמר כי הרשימה המשותפת תיפגש ברמאללה עם נציגי ארגוני ''זכויות אדם'' שהוכרזו על ידי ישראל כארגוני טרור. "הרשימה המשותפת תיפגש בקרוב עם ששת נציגי הארגונים האזרחיים ברמאללה, להביע תמיכה ושאט נפש מהפגיעה", הוסיף טיבי.

"החלטה כזו לא התקבלה על ידי הממשלה הקודמת. גם הקמת אלפי יחד תחת ממשל אמריקאי חדש זה סימן שהממשלה הולכת ימינה למרות נוכחות מרצ ורע"ם", תקף ח"כ טיבי. ''הקואליציה פונה אלינו לשיתוף פעולה ובמליאה הולכת לנו על הראש - יהיה לזה מחיר''.