יאיר לפיד: "זו לא ממשלה 10% ימינה"ערוץ כנסת

יו״ר מפלגת יש עתיד, שר החוץ יאיר לפיד, דיבר בפתח ישיבת הסיעה והבטיח כי תקציב המדינה יאושר בכנסת בימים הקרובים.

''אני רוצה רגע לנקות את כל הרעשים ולהתמקד בעיקר: התקציב יעבור. הקואליציה עובדת. חלק גדול מהקשיים זה כי אנחנו מתעקשים לטפל בדברים שלא טיפלו בהם עשר שנים'', אמר לפיד.

שר החוץ פירט: ''תסתכלו רק על מה שהיה אתמול בממשלה ובכנסת. מטפלים בחברה הערבית. מטפלים במשבר האקלים. מטפלים בניצולי שואה. בתנועות הנוער. בקהילה הלהט"בית. באנשים עם מוגבלויות. מטפלים בכל מה שהוזנח שנים.

"כשאתה מטפל בדברים, יהיו ויכוחים. יהיו אינטרסים מנוגדים. הדרך היחידה להימנע מוויכוחים זה לא לעשות כלום. יש מחיר לעשיה, אבל אנחנו מוכנים לשלם אותו''.

לדברי לפיד, ''זו לא ממשלה עשרה אחוז ימינה, זו לא ממשלה עשרה אחוז שמאלה, זו ממשלה מאה אחוז לטובת אזרחי ישראל. זו ממשלה פטריוטית, ופטריוטים לא בורחים מבעיות, הם מטפלים בהן.

''בארבע השנים הקרובות אנחנו נעשה ונתווכח. נעביר תקציבים, נוריד את יוקר המחיה, נמשיך להוביל את העולם במלחמה בקורונה, וגם נתווכח - על התנחלויות, ועל הפלשתינים, ועל בטחון, ועל כלכלה''.

ראש הממשלה החליפי אמר כי המדינה משתנה. "שינוי הוא תמיד תהליך מורכב. תמיד יהיו כאלה שינסו להלחם בו, ולחזור אחורה. אנחנו לא חוזרים אחורה. מדינת ישראל מתקדמת למקום טוב יותר. מעבירים תקציב, מעבירים הילוך".

לפיד טען כי מי שהשתתפו אתמול באזכרה לרב מאיר כהנא הי"ד הם צאצאיו האידיאולוגיים של הרוצח יגאל עמיר. 'איתמר בן גביר הוא לא ציונות דתית הוא קיצוני", אמר.