השחקנים סוול אריאל אור ואברהם ארנסון
השחקנים סוול אריאל אור ואברהם ארנסוןצילום: יוסף כהן

הסרט "קו הפרדה" שיצר איגור רייזנברג, מביא סיפור אנושי שהיה יכול לקרות רק ביהודה ושומרון. מתיישב מהאזור לוקח טרמפיסטית חילוניה מתל אביב ומשם העלילה מתפתחת.

את הנהג מגלם השחקן אברהם ארנסון, ואת הטרמפיסטית מגלמת השחקנית סוול אריאל אור, כוכבת "מלכת היופי של ירושלים".

השניים מגיעים מעולמות שונים ובמהלך הנסיעה נקלעים לתאונה שבה נדרס צעיר ערבי. את הפצוע מגלם השחקן עימאד מרעי, שחקן ערבי ששיחק מחבל בסדרה פאודה. התאונה משביתה את הרכב, והשניים מוצאים את עצמם בדו שיח שהיה בלתי אפשרי בכל סיטואציה אחרת.

הסרט הוא סרט עלילתי קצר שהצטלם כמעט כולו בלוקיישן המפתיע: בית העלמין באריאל.

אריאל אור התרגשה הצילומים באזור הייחודי: "לצלם בשומרון הייתה חוויה מדהימה, הרגשתי את העוצמה והמורכבות של המקום יחד עם המון המון יופי של שטחים מרהיבים ומהפנטים.
הרגשתי מוגנת ומועצמת".

"אני בוודאות אחזור לשומרון, בתקווה לצילומים נוספים ואם לא אז לפחות לטיול אחד או שניים", היא הוסיפה.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון ויו"ר הקרן: "הצילומים הללו הם נדבך נוסף של יצירה מקומית, שסוף סוף מקבלת ביטוי. אני בטוח שמי שיצפה בסרט ובכל הסרטים של הקרן יזכה להכיר עולם תרבותי שונה ומרתק ונופים ייחודיים שנמצאים מתחת לאף. קרן קולנוע שומרון מביאה את הקול שטרם נשמע, סיפורים שטרם סופרו מאיזור יהודה שומרון ובקעת הירדן" דגן הודה לשר התרבות חילי טרופר ולשרה הקודמת מירי רגב על עשייה בלתי מתפשרת למען חיזוק היצירה התרבותית בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית".

אסתר אלוש מנכ"לית הקרן, הוסיפה: "הסרא הזה הוא חלק מסדרת סרטים קצרים שהקרן תומכת בהם והיא מאפשרת ליוצרים המקומיים לתת ביטוי ליצירה ייחודית שגם מספרת את הסיפור של האזור וגם בונה את היוצרים. בזמן הקרוב ייצאו סרטים רבים של הקרן לאקרנים. הדבר הזה מתאפשר בזכות היכולת של אנשים במשרד התרבות לזהות את הצורך גן בקולנוע שצומח מתוך הפריפריה. גם של שר התרבות חילי טרופר שמגבה לחלוטין את העשייה והשרה היוצאת מירי רגב שיזמה את המהלך ועל כך אנחנו מודים להם".

קרן קולנוע שומרון היא קרן הקולנוע של יהודה שומרון ובקעת הירדן. הוקמה על ידי ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ודוברת המועצה אסתר אלוש. הקרן תמכה עד היום בלמעלה מ-50 סרטים עלילתיים קצרים ותיעודיים. הקרן מקיימת בימים אלו חממת קולנוע עם איתי אשר וזוכה להכרה. הסרט של הקרן "מרגלים מבית" התמודד בפסטיבל חיפה בקטגוריית הסרט התיעודי הטוב ביותר.