ניקי היילי
ניקי הייליצילום: Aharon Krohn/Flash90

ניקי היילי, לשעבר שגרירת ארצות הברית באו''ם, תוקפת הערב (שני) את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שפועל לפתיחת הקונסוליה לפלסטינים בירושלים.

"פתיחה מחודשת של הקונסוליה בירושלים תהיה סטירת לחי לישראל ולהתקדמות עד כה. כעת ברור שג'ו ביידן ממשיך בדרכו של אובמה - לפעול באופן מכוון נגד בעלת בריתנו ישראל", אמרה היילי.

גם שר הדתות מתן כהנא התייחס היום לנושא הקונסוליה ואמר במליאת הכנסת: ''עמדתם של ראש הממשלה ושר החוץ היא שאין מקום לקונסוליה אמריקנית שמעניקה שירותים לפלסטינים, בירושלים.

''אנו מתרשמים כי עיקר העיסוק בנושא לאחרונה נובע מהפריימריז בליכוד, ומרצונם של אנשים להפוך את הענין לאישיו. חבל, הרעש התקשורתי בשעה זו רק מזיק לאינטרס הישראלי'', הסביר כהנא.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידןOfficial White House Photo by Adam Schultz

עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, נשיאת ארגון ׳שורת הדין׳, הזהירה ביום שישי האחרון כי פתיחת הקונסוליה לפלסטינים בירושלים תהיה בכייה לדורות, כלשונה. "סנונית הראשונה לחזון שתי המדינות של ביידן. הצעד הזה יוביל למסירת שטחים".

לדברי דרשן ליינטר, אם ישראל תסכים לצעד הזה, היא מוותרת על ריבונותה המלאה בירושלים. "נציגות פלסטינית אמריקאית בירושלים מקבעת את העמדה של ממשל ביידן, שירושלים איננה בירתה הבלעדית של מדינת ישראל, ושבערוב היום, היא תהיה גם בירתם של הפלסטינים.

"לפי תכנית שתי מדינות לשני עמים, בה מצודד הממשל, תאלץ ישראל למסור חלקים מהעיר ירושלים לריבונות פלשתינית. ואין לך דבר חמור יותר ממסירת שטחים מארץ ישראל'', כך דרשן לייטנר.