ניר ברקת עם הסנאטורים בוושינגטון
ניר ברקת עם הסנאטורים בוושינגטוןצילום: דוברות

34 סנאטורים אמריקניים הגישו היום (שלישי) הצעת חוק לסנאט נגד הקמת קונסוליה אמריקנית לפלסטינים בירושלים.

ח״כ ניר ברקת מהליכוד שקידם את החוק בוושינגטון והגיש הצעת חוק בנושא לכנסת אמר בתגובה: ״אני מודה לחבריי שנרתמו למען מדינת ישראל ובירתנו ירושלים. שמחתי לפגוש את החברים בביקוריי בחודשים באחרונים בוושינגטון, בהם הסברתי להם את הסכנה הגדולה שבמהלך פתיחת קונסוליה פלסטינית בירושלים.

''אני שמח על התוצאה הטובה של הפגישות הרבות שקיימנו ועל ההירתמות של חברי הסנאט למען מדינת ישראל וירושלים בירתנו. ההצעה שהוגשה בסנאט האמריקני מצטרפת להצעת החוק שהגשתי כאן בכנסת ונועדה למנוע את המהלך שיחלק את ירושלים ויקבע אותה כבירת פלסטין''.

ברקת הדגישה: ''ירושלים היא בירתנו הנצחית, חלמנו לחזור לירושלים אלפיים שנה, נלחמנו עליה ונמשיך להלחם כדי לשמור על בירתנו מאוחדת״.

הצעת החוק של ברקת נגד הקמת הקונסוליה הפלסטינית בירושלים תעלה בוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב.

ניקי היילי, לשעבר שגרירת ארצות הברית באו''ם, תקפה אתמול את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שפועל לפתיחת הקונסוליה לפלסטינים בירושלים. "פתיחה מחודשת של הקונסוליה בירושלים תהיה סטירת לחי לישראל ולהתקדמות עד כה. כעת ברור שג'ו ביידן ממשיך בדרכו של אובמה - לפעול באופן מכוון נגד בעלת בריתנו ישראל", אמרה היילי.

גם שר הדתות מתן כהנא התייחס לנושא הקונסוליה ואמר אתמול במליאת הכנסת: ''עמדתם של ראש הממשלה ושר החוץ היא שאין מקום לקונסוליה אמריקנית שמעניקה שירותים לפלסטינים, בירושלים.

''אנו מתרשמים כי עיקר העיסוק בנושא לאחרונה נובע מהפריימריז בליכוד, ומרצונם של אנשים להפוך את הענין לאישיו. חבל, הרעש התקשורתי בשעה זו רק מזיק לאינטרס הישראלי'', הסביר כהנא.