הרב חיים נבון
הרב חיים נבוןצילום: אורן ברקאי

הרב חיים נבון מעלה ספקות באשר לרפורמת הכשרות שמציע השר מתן כהנא ואומר כי למרות שיש צורך במהלך כזה, אופן הטיפול בו צריך להיות שונה לגמרי.

"אני בעד הרפורמה, משום שאני מאמין שהיא תוביל לכשרות טובה יותר. מצב הכשרות היום ברוב ערי הארץ הוא בעייתי מאוד - לדברי כל העוסקים בתחום", אומר הרב נבון.

לדבריו, "קשה להאמין שהרפורמה תוריד את מחיר הכשרות. ההשמצות כנגד הרבנות הן מכל הבא ליד, ועל הדרך אומרים גם שהמחירים גבוהים. למעשה, מחירי הכשרות בדרך כלל וברוב המקומות נמוכים למדי. כלומר, הם גבוהים פעמים רבות ביחס לרמת ההשגחה המסופקת, אבל נמוכים ביחס לרמת ההשגחה הנחוצה".

את הבעיה המרכזית בענף הכשרות תולה הרב נבון לא במחיר אלא באיכות. "שאלתי לא מעט מומחים האם הם מסוגלים לספק כשרות טובה לאורך זמן במחיר נמוך יותר ממה שגובה הרבנות. עד עכשיו, לא ענו לי בחיוב".

הוא תקף גם את אופן הטיפול הפוליטי ברפורמת הכשרות. "העובדה שאת הטיפול הפרלמנטרי ברפורמה מובילה ח"כ יוליה מלינובסקי היא מבישה. נראה שאין לה שום עניין בכשרות, והיא מתבטאת בגסות רוח בנושא הרגיש והחשוב הזה".

"אחרי שאמרה בתקשורת 'ניכנס באמא של הרבנות' היה ראוי להפקיע מיד את התחום מטיפולה. את הרפורמה הזו צריך להוביל מתוך אהבת הכשרות, ולא מתוך שנאת הרבנות", דברי הרב נבון.