אסתר הורגן הי"ד
אסתר הורגן הי"דבאדיבות המשפחה

המחבל שרצח את אסתר הורגן הי"ד באמצעות סלע ביער ריחן הורשע הבוקר (רביעי) על פי הודאתו בבית המשפט הצבאי בסאלם.

על פי כתב האישום, קבהא החליט לבצע פיגוע לאחר מותו של מחבל אחר בכלא הישראלי. הוא הואשם כי "הפיל אותה על הקרקע וחבט בראשה עם סלע שוב ושוב עד שקולה נדם".

משפחת הורגן מסרה בתגובה, "אנחנו שבעי רצון מהרשעתו של המחבל על פי הודאתו היום בבית המשפט. צעד זה מקדם אותנו מאוד לקראת סיום ההליך המשפטי שנמשך כבר זמן רב מדי. המחבל צריך לבוא על עונשו במלוא חומרת הדין, ולהירקב מאחורי סורג ובריח עד סוף ימיו".

"צר לנו ששולחיו של הרוצח אינם יושבים לצידו על ספסל הנאשמים. הכוונה היא לרשות הפלסטינית ולעומד בראשה אשר מעודדים את הטרור על ידי עלילות דם וחינוך לשנאה והרג, ומשלמים סכומי עתק למחבלים ולמשפחותיהם לאחר מעשה. העמדה לדין אישית של ראשי הרש"פ על שליחה ותשלום לשכירי חרב לרצוח יהודים תהווה אולי הרתעה משמעותית יותר ותמנע, או לפחות תפחית את הסיכויים לרצח הבא", הוסיפו בני המשפחה.

סא"ל (מיל') עו"ד מוריס הירש, שמייצג את משפחת הורגן הוסיף, "המחבל השפל שרצח את אסתר לא פעל בוואקום. ההסתה שמשמיעה הרשות הפלסטינית והתגמולים שהיא משלמת לכל מחבל תרמו תרומה משמעותית ומהותית לביצוע הרצח המזוויעה".

"אנו קוראים לראש הממשלה ולשר הביטחון לשנות את מדיניותם ולפעול בתקיפת כלפי בכירי הרשות שמסיתים לרצח יהודים ולחיסול מדיניות הרשות הפלסטינית לשלם תגמולי למחבלים. התשתית המשפטית כבר קיימת, כעת נדרש רק הרצון לפעול", דברי הירש.