לחץ דם
לחץ דםצילום: איסטוק

כולנו, ללא יוצא מן הכלל, לא משנה כמה אנחנו נמרצים וחיוניים, נגיע לגיל מבוגר על כל האתגרים שבו. זהו חלק בלתי נפרד מהחיים בעולם וגם הוא מביא אתו לא מעט יתרונות.

לצד כל האפשרויות החדשות שמביאה הפרישה והגיל השלישי, נגלה ככל שהזמן חולף שמשימות רבות נעשות מאתגרות יותר. החדשות הטובות הן שעם אימוץ אורח החיים הנכון, נוכל לחיות חיים מלאים, שמחים ועשירים גם כשנגיע לגיל מופלג.

אז אם הגיע הרגע להתחיל לחשוב על העתיד, אלו כמה מההיבטים שכדאי לקחת בחשבון כדי להבטיח שהגיל השלישי יהיה התקופה היפה ביותר של חייך.

מה אנחנו מכניסים לגוף שלנו?

אין ספק שהפריבילגיה הגדולה ביותר שהצעירים נהנים ממנה, הוא פשוט ליהנות מכל מה שהחיים מציעים להם, בלי לדפוק שום חשבון.

החלק המצער בגישת "אחרי המבול", היא שבסופו של דבר המבול מגיע ולרוב, הוא תופס אותנו לא מוכנים. ככל שנקדים לחשוב על ההשלכות של אורח החיים שלנו על הבריאות שלנו, כך יחכו לנו פחות הפתעות כשנגיע לגיל בו אנו חשופים יותר למצבים רפואיים מורכבים. אלו כמה מהנקודות המרכזיות שכדאי שנקדיש להן תשומת לב בנושא בריאות.

  • להגביל את צריכת הסוכר – המזון והמשקאות שאנחנו צורכים, בעיקר מוצרים מעובדים, גדושים היום בכמויות אדירות של סוכר. גם מאכלים שעל פניו לא נראה שאמור להיות בהם סוכר, עשויים להכיל כמות מפתיעה של החומר הבעייתי הזה. זה הזמן להתחיל לקרוא תוויות ולקבל בחירות בריאות יותר. הורדה של המשקאות הממותקים מהתפריט עשויה להפחית עד 40% מצריכת הסוכר היומית שלך.
  • לבחור את הפחמימות והחלבונים שלך בחוכמה – לא כל אבות המזון נולדו שווים. יש הבדל עצום בין חלבון שאנו מקבלים מבשר אדום וזה שאנו מקבלים מדגים או מקטניות. צריכה גבוהה של חלבונים מהצומח והפחתה מבשרים עתיקי שומן יכולים להעניק לך איכות חיים שעוד לא הכרת. אותו הדבר נכון לגבי פחמימות. העדפה של דגנים מלאים ופירות על פני קמח לבן ותפוחי אדמה יכולים לעשות הבדל אדיר.
  • לא חייבים ללכת על תוספים – השוק מוצף היום בתוספי תזונה שמיועדים לבני הגיל השלישי. חשוב שנדע שהרבה מחומרי התזונה שלנו נמצאים בשפע במזונות נהדרים וטעימים. עם ייעוץ תזונתי נכון, נוכל לקבל את כל הוויטמינים, המינרלים ונוגדי החמצון שהגוף שלנו זקוק להם באופן טבעי.

לקבל את כל העזרה שרק אפשר

התובנה החשובה ביותר שיהיה עלינו לאמץ בגיל הזה היא שקבלת עזרה אינה מעידה על חולשה. להיפך, יש עוצמה רבה ביכולת להיעזר ולקבל את כל ההזדמנויות שרק ניתן להשיג בחיים. סיוע מקצועי בניקיון הבית או בטיפול בכל הצרכים האישיים שלנו יכול להקל מאוד על החיים כאשר המשימות היום-יומיות נעשות מאתגרות ויפנה לנו זמן וכוחות לטיפוח עצמי ושמירה על בריאות וחיוניות. כשהשגרה נעשית מאתגרת ואף קשה שווה לערוך השוואת מחירים של דיור מוגן ולבחון אפשרות מעבר למרחב בטוח שימלא אחר כל הצרכים שלך ויזמן שלל אפשרויות לחיי חברה ופעילויות מעשירות.

נפש בריאה בגוף בריא

לצד השמירה על בריאות הגוף, חשוב שנקדיש גם תשומת לב לגישה שלנו לחיים ולמצב הרוח. ככל שנתבגר, סביר מאוד להניח שמחשבות טורדניות יתחילו להעיק עלינו וחרדה ודיכאון אינן תופעות נדירות. המעגלים החברתיים שלנו מצטמצמים והעולם שלנו עשוי להיות סגור יותר. חשוב שננקוט בפעולות יזומות כדי לעצור את המגמה הזו. אם נקדיש מאמצים ליצירת חברויות חדשות ולבילויים עם המשפחה, נגלה שאף פעם לא מאוחר מדי לנהל חיי חברה עשירים.